Първокласници ще започват деня си с "Утринна среща"

Над 50 педагози от 15 училища се включиха в обучение за прилагане на Педагогическа практика „Утринна среща“ в първи клас от началния етап на основното образование. В началото на обучението във Велико Търново заместник-министърът на образованието и науката Емилия Лазарова подчерта значимостта на прилагането на иновативни практики в началния етап на основното образование, съобщават от МОН.

Всяка сутрин учебният ден ще започва със споделяне между учители и ученици, което ще стимулира въображението им и ще им помогне да се социализират в новата среда. Дейността ще подкрепи изграждането на учеща общност в класната стая. „Утринната среща“ ще съдържа три задължителни компонента: тематично приветствие, тематично споделяне и тематични новини от класа.

Тази практика е полезна за по-бърза и по-добра адаптация на децата от предучилищните групи в първи клас, посочи зам.-министър Емилия Лазарова. По думите й по този начин децата развиват и умения за общуване – да си разказват. Така се развива речникът им, учат се да споделят и да разбират другите.

„Изгражда се по-добра връзка между децата и родителите. Като цяло този подход влияе върху личностното развитие на децата“, обобщи зам.-министърът.

Тази педагогическа практика ще допринесе за индивидуализацията на образователно-възпитателния процес, за съчетаване и пренос на знания, умения и отношения по различните учебни предмети и за прилагането им в разнообразни дейности. Целта е мотивиране на учениците за участие в часовете от учебния ден и след това.

В обучението се включиха 57 директори, заместник-директори и начални учители от пет области в страната – Велико Търново, Пазарджик, Плевен, Сливен и София-град. Педагогическата практика ще стартира в общо 15 училища.

Екипът за изработване на практиката включва двама научни ръководители (проф. Даниела Тасевска и доц. Емил Бузов – ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий“).

Инициативата за обучението надгражда успешно приложения в над 50 детски градини в страната практика „Утринна приказка“, която беше оценена като много ефективна, както от педагози, така и от включените родители. Ежедневното четене на приказки обогати речника на децата (което е особено важно и за тези, за които българският език не е майчин), разви въображението и мисленето и допринесе за емоционалното им развитие. Това даде основание за решението на Министерството на образованието и науката да награди този успешен модел и в началния етап на основното образование.

TRUD_VERSION_AMP:2//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"