Работниците във "Фолксваген" са против изграждането на нов завод в Източна Европа

Представителите на служителите на "Фолксваген" отхвърлят изграждането на нов завод в Източна Европа или Турция. Вместо това те предпочитат съществуващите производствени мощности да бъдат използвани по-добре. На път е да се създаде вътрешен конфликт между капитала и служителите.

Раздразнението на работническия съвет се отразява и на плановете за изграждането на нов завод в Източна Европа.

Конфликтът стартира, след като Фолсксваген излезе с решение за изграждане на нова фабрика в Източна Европа. Инвестицията е на стойност 1,3 милиарда евро. Компанията разгледа десет възможни места в Сърбия, Румъния, България и Турция, пише вестник "Ханделсблат".

Говорителят на семейството на "Порше", Волфганг Порше, заяви по време на автомобилното изложение в Женева, че отговорността за старите структури, особено в централата във Волфсбург, има и работническия съвет. Като представител на най-голямата акционерна група в компанията и член на Надзорния съвет, той подкрепи главния директор Херберт Дис за необходимото преструктуриране.

Председателят на работническия съвет Бернд Остерлох реагира гневно на коментарите на Порше. Според него за проблемите в групата са отговорни ръководството, а не служителите.

"Не могат да потънат милиарди и това да остане без никакви последици", заяви Бернд Остерлох, председател на работническия съвет.

Той се позовава се на погрешния преход към новите стандарти за разход на гориво и вредни газови емисии, който миналата година струваше на групата поне един милиард евро.

Спорът служители-управа започна от преструктурирането на фабриката в град Емден в производство на електромобили. Това задейства цяла рокада в производствената мрежа на компанията.

Производството на Passat в Емден като последствие бе спряно за шест месеца. Планирано е то да се премести в завода на Шкода в Чешката република. На свой ред Шкода се нуждае от по-голям капацитет, който да бъде създаден с изграждането на нов завод. "Шкода има нужда от допълнителни производствени мощности, това е безспорно", заяви говорител на компанията. Представители на служителите смятат, че заводът на Шкода може да бъде модернизиран срещу 200 милиона евро. Така ще бъде избегнат пореден грешен ход на компанията.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"