Расте популацията на Ролс Ройс у нас

Порше е най-разпространената спортна кола

Астон Мартин карат 26 души

По улиците на България се движат 56 Ролс Ройса, като 22 от тях са нови - на възраст до 5 години, сочат данните на КАТ за регистрираните в страната автомобили към 1 юни 2018 г. Това са изключително скъпи луксозни автомобили, които може да си позволят само заможни бизнесмени. Нов Rolls-Royce Cullinan може да се купи за около 800 хил. лв. Дори на старо това са изключително скъпи автомобили. Rolls-Royce Ghost на три години струва около 400 хил. лв. Това обаче не са най-скъпите автомобили, които се движат в България.

В КАТ са регистрирани и 56 спортни коли с марката Ламборгини, точно колкото е броят и на Ролс Ройсовете в страната. Само 9 от Ламборгинитата обаче са нови като не са изминали 5 години от датата на производството им. Най-много са тези на възраст между 11 и 15 години - 35 броя. Това се обяснява с високата цена на автомобилите от тази марка. Новите модели Ламборгини може да надхвърлят цената от 1 млн. лв. Например Lamborghini Aventador 6.5 V12 LP700-4 Roadster на четири години с двигател със 700 к.с. може да се намери за 800 хил. лв.

Оказва се, че спортните автомобили с марка Астон Мартин се срещат доста по-рядко от Ламборгини, въпреки значително по-ниската им цена. В страната са регистрирани само 26 коли Астон Мартин, като 8 от тях са почти нови, на възраст до 5 г. Но дори на старо цените им са доста високи. Aston Мartin Db9 DB11 на една година може да се намери за 330 хил. лв.

При спортните автомобили се оказва, че цената не е решаваща при избор на марката. В страната има и 76 автомобила Ферари, от които 18 са почти нови. Цената на новите модели Ферари също може да надхвърли 1 млн. лв.

От спортните автомобили, в България най-разпространената марка е Порше. В страната има 3272 Поршета, като 666 от тях са на възраст до 5 години, сочат данните на КАТ. Като цените на новите Поршета според модела се движат от 110 хил. до 490 хил. лв. Порше изпреварва Ягуар по фенове в страната. В България са регистрирани 2354 автомобила Ягуар, от които само при 171 са минали по-малко от 5 години от първата им регистрация.

В България има и доста ретро коли. В регистрите на КАТ например са записани 30 автомобила Олдсмобил, които са на над 20 години. В групата на ретро колите може да влязат и 59 автомобила Чайка. Все още се водят, че са в движение и 2183 Трабанта.

В страната има и 67 ретро автомобила с марката “Булгаррено”. Това всъщност е марка автомобили на френския производител “Рено”, сглобявани в Пловдив в средата на 60-те години на миналия век. В страната са направени около 4000 автомобила “Булгаррено”, но производството им е спряло през 1970 г.

По отношение на моторите, с това, че са собственици на Харлей Дейвидсън може да се похвалят 605 българи.

 

По брой регистрации

Мазерати изпревари Бентли

В групата на луксозните лимузини Мазерати изпревари Бентли. В България са регистрирани 200 автомобила Мазерати, от които 112 са на възраст до 5 години, сочат данните на КАТ към 1 юни 2018 г. В същото време в страната има 191 Бентлита, от които само 49 са произведени преди по-малко от 5 години. Най-голям е делът на Бентлитата на възраст между 11 и 15 години - 107 броя. Оказва се, че и в луксозния сегмент от пазара, българите карат предимно по-стари модели. Бентли на година - година и половина може да се купи за около 300 хил. лв.

В България много се тачи и грубата сила. В страната са регистрирани 220 автомобила Хамър, но от тях няма нито един, който да е нов. Най-много са теми между 11 и 15 години - 167 броя.

 

Немски марки са в топ 3

Мерцедес води пред БМВ

Дачия е №1 при новите

Мерцедес има повече фенове от марката БМВ в България, става ясно от данните на КАТ. В страната са регистрирани над 280 хил. Мерцедеса, при 144 хил. БМВ-та. При избора на стара кола огромно значение имат предпочитанията на човек, а не само цената и разхода на гориво. Като освен личното мнение кой автомобил е по-красив и вози по-добре, при избора на стара кола човек си прави сметката, че трябва да разчита на нея през следващите 5-10 години. Затова не е учудващо, че по общ брой на регистрираните коли в страната, челната тройка се държи от немски автомобили - Фолксваген, Опел и Мерцедес. Като топ 5 в класацията се допълва от Рено и Форд.

При покупка на нов автомобил обаче ситуацията е коренно различна. Като ролята на цената отива на преден план. Затова не е учудващо, че при колите до 5 години първенството се държи от Дачия с над 15 хил. коли в страната. На второ място е Тойота, а челната тройка по брой на колите до 5 години, се допълва от Рено.

 

Продажби

Под 5% са на възраст до 5 години

Под 5% от колите в страната са на възраст под 5 години, сочат данните на КАТ. Общият брой на регистрираните в страната леки автомобили, мотоциклети, камиони и тежка техника е 3,645 млн. Като от тях само при 178,5 хил. автомобила са изминали под 5 години от датата на първата им регистрация. През първите пет месеца на годината в страната са продадени 14496 нови леки коли, сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. Това е ръст с 25,6% спрямо същия период на миналата година. По ръст на продажбите България дели третото място с Литва, като първите две места са за Румъния (+29,3%) и Унгария (+28,6%). По брой на продажбите на нови коли на човек от населението обаче сме на едно от последните места. У нас на 491 души е продадена една нова кола през първите пет месеца на годината. А в Германия една нова кола е продадена на всеки 55 души.

 

Китай поглъща лукса

В Москва търсят бронирани

Москва, Монако, Дубай, Лос Анджелис - където има повече милионери, има и повече скъпи коли. В последните няколко години китайският пазар също поглъща лакомо превозни средства от всички луксозни марки. През 2017 г. продажбите на нови автомобили “Ролс-Ройс” там са скочили с 40%. В Макао британската компания реализира най-голямата си сделка за всички времена. Собственик на луксозен хотелски комплекс купи 30 поръчкови ролса на стойност 20 млн. долара за превоз на своите гости.

В Москва също пазаруват със замах - това е градът, в който се търсят най-много бронирани мерцедеси. “Ферари” и “Ламборгини” се харчат най-добре в САЩ, докато “Бентли” е на най-голяма почит във Великобритания.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Стефан Кючуков

Този уебсайт използва "бисквитки"