Пуснаха движението през двете тръби на „Ечемишка“
Ремонти по магистралите и основните пътища ще спъват трафика и това лято. Най-тежко е положението по магистрала “Хемус”, където напълно затворено е движението по дясното платно в посока Варна на моста при км 33+600 и тунел Витиня. Движението се извършва двупосочно в лявото платно, посока София.
В тунела и върху виадукта се забранява движението в изпреварващата лента, като леките автомобили се движат двупосочно в аварийната и активната лента, уточниха от Агенция “Пътна инфраструктура”.
Напълно е затворено дясното платно на моста при км 37+520 по посока Варна, а автомобилите се движат двупосочно в другото платно.
За тировете има забрана за движение от пътен възел “Витинска река” до пътен възел “Ботевград”.
Ремонтите ще продължат до 31 август, съобщават от пътната агенция.
“Ще се опитаме в средата на август да отворим тунел “Витиня” на АМ “Хемус”, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков по време на проверка на тунел “Ечемишка”, преди пускането на движението по ремонтираната тръба за Варна.
“Безсмислено е да пуснем тунел “Витиня”, при положение, че мостовото съоръжение на 33-ти километър няма да е готово. Ремонтите, вместо да стартират на 1 март, започнаха на 27 април. Има поне месец и 10 дни работа по съоръжението, при пришпорване на всички възможни срокове”, поясни той. Лявата тръба на тунела в посока София и мостовото съоръжение преди него също са в критично състояние. Работата по тях ще започне след края на текущия ремонт, за да приключи преди зимния сезон, съобщи още министърът. Той допълни, че в момента се обследва състоянието и на лявата тръба на тунел “Ечемишка”. Ремонт по нея може да започне след края на летния сезон, но при условие, че също ще приключи преди въвеждането на зимното поддържане на пътищата.
Вчера беше възстановено движението в тунела “Ечемишка”, след като приключи ремонтът на дясната тръба на съоръжението. Възстановителните дейности стартираха на 1 септември миналата година, като движението досега се извършваше двупосочно в тръбата за София. Съоръжението е с нова хидроизолация, отводнителна система, вентилационна и електрическа инсталация, осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване.
Според министър Нанков всички ремонти на автомагистрала “Хемус” би трябвало да приключат преди началото на зимния сезон.
Строителни дейности ограничават и движението в посока Варна от км 21+940 до км 28+340. Автомобилите се движат в лявото платно в посока София. Дейностите трябва да приключат до 21 юли.
Заради ремонт на облицовъчни пана на автомагистрала “Люлин” движението е ограничено в едната лента на третия тунел в посока Кулата. Крайният срок за завършването му е 17 юли.
Засега ограничения няма по магистралите “Тракия”, “Марица”, “Струма” и “Черно море”.
Затруднение в придвижването на автомобилите има и в района на Габрово заради строителните дейности по обходния път на града. Той ще бъде готов до края на следващата година и се търси финансиране за тунела под Шипка, обясни регионалният министър.
След приключване на активния летен сезон – от 15 септември ще започне ремонт на една от лентите на АМ “Тракия” след Пловдив в посока Бургас.
Черната статистика на КАТ
231 души убити при катастрофи от 1 юли до 15 септември м.г.
231 души са загинали при автомобилни катастрофи в периода 1 юли-15 септември 2016 г., сочат данните на КАТ. Това прави точно 33% - една трета от 708-те жертви през миналата година.
Пътната полиция прави статистика на убитите по българските пътища по месеци от 1990 г. насам. От нея става ясно, че загиналите са най-много през август – 107 жертви средномесечно за последните 26 години. Следват юли (102 жертви средно) и септември (100). Най-близо до тях са октомври (99) и юни (87).
Тенденцията в последните години е загиналите да са с около 20 % по-малко от средномесечните стойности. Например през юли и август от 2010 г. насам са съответно 82 и 85.
Най-много тежки произшествия в България през 2016 г. са ставали на пътищата от първи клас – 770 катастрофи със 157 убити. 114 са жертвите по шосетата от втори клас, а 96 – на трети клас. По магистратите през миналата година са станали 256 катастрофи с 42 жертви, докато през 2015 г. при почти същата дължина на аутобаните сблъсъците са били 193, но при тях са загинали 60 души.
Трупат загуби
Превозвачи против забраната за тирове по магистралите
Забрана за движение на тировете по всички магистрали в пиковите часове на петък, събота и неделя, предлага Министерството на регионалното развитие. Идеята е обсъдена вчера на среща с превозвачите, съобщи за “Труд” Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи. Ние сме против, нашето предложение е да остане сегашният регламент, каза Арабаджиев. В момента е забранено движението на тежкотоварни камиони над 12 т от 1 юни до 15 септември в дните петък - от 17:00 ч. до 20:00 ч. и неделя - от 14:00 ч. до 20:00 ч. Забраната важи само за следните участъци: АМ “Хемус” - отсечката София-Ябланица от км 0+000 до км 78+554; отсечката от с. Ребърково до Ботевград; път I-1 Благоевград-ГКПП “Кулата”; път I-5 Русе-Велико Търново; път I-9 Варна - Бургас и път II-99 Бургас-Царево.
Целогодишно движението се забранява за периода на официалните празници: последния работен ден преди празници - от 16:00 ч. до 20:00 ч. и последния почивен ден - от 14:00 ч до 20:00 ч.
Никъде няма подобна забрана, това означава да трупаме страхотни загуби, допълни и Миролюб Столарски, председател на българската Асоциация на сдруженията от автомобилния транспорт.
Окончателното решение ще бъде взето в средата на следващата седмица.
Бившият шеф на КАТ
Алекси Стратиев,
специално за „Труд“:
Носете си вода
в автомобила, правете почивки
Бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев, експерт към транспортната комисия на парламента.
“Носете си бутилки с вода в колата и не тръгвайте на дълъг път, ако вие или ваши спътници имат здравословни проблеми. Проверете дали климатичната инсталация на автомобила работи нормално и какво е нивото на охладителната течност в радиатора”. Тези съвети за справяне с жегата даде вчера специално за читателите на “Труд” бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев, който сега е експерт към транспортната комисия на парламента.
“Високите температури изчерпват силите на който и да е водач. Добре е да се правят, колкото може повече почивки. Има немалко места, като бензиностанции и заведения и т.н., където пътуващите да спрат, за да се ободрят”, добави Стратиев. Той препоръчва освен климатика и охлаждащата течност, преди път да бъдат проверени и спирачки, и нивото на маслото, и светлините, както и колко са напомпани гумите.
“Специално за гумите, важно е да не е изтрит протекторът. Тъй като високите температури повишават налягането, ако гумите са износени, би трябвало да се сменят, независимо, че пътят е сух и че няма опасност за приплъзване. Ако някой реши да кара през лятото със зимните гуми, би могъл да остане без гуми, тъй като при тези горещини, за едно пътуване до морето и обратно, те ще станат негодни. Материалът, от който са направени, е доста по-мек, предвидени са за доста по-ниски температури, а жегите просто ще ги “разтопят”. В някои случаи могат да бъдат и опасни, защото се плъзгат по горещата настилка”, смята бившият шеф на КАТ.
Препоръки за справяне
с горещините
Избягвайте прекалено студени напитки
Възрастните хора, хората със здравословни проблеми като високо кръвно налягане, исхемична болест на сърцето, сърдечна недостатъчност и аритмии са по-уязвими в горещините, предупреждават кардиолозите. Тъй като човешкият организъм е пригоден по-лесно да понася студове, отколкото големи жеги, специалистите съветват да не се излагаме на пряка слънчева светлина в обедните и ранните следобедни часове, за да се избегне слънчев удар; да се пие повече вода и да се избягват алкохол и прекалено студени напитки; да не се прекалява с храната, особено ако е богата на белтъци, като месо например.