Сгрешена и избледняла хоризонтална маркировка, липса на пътни знаци, лошо състояние на светлоотразителите, евентуална контрабанда на горива или човешка грешка са част от възможните причини за тежката катастрофа с 45 загинали на магистрала "Струма". Това заявиха експерти по пътна безопасност.
Полицейски патрули на мястото на инцидента допускат само експерти и разследващи. Те трябва да установят движението на автобуса, местата на които е почивал, както и скоростта, с която се е движел.
Автомобилният състезател Румен Дунев разбива една от най-спряганите версии за шофьора на автобуса-убиец, липсата на спирачен път и заспиване на шофьора.
"На два пъти има спирачен път. Единият път е малко преди островчето, преди автобусът да се удари в островчето. И втория път малко преди да се удари във втората мантинела. Шофьорът на автобуса не е бил заспал. Малко преди инцидента има ремонт на пътя, където се минава от една лента в другата, където пътя е стеснен, т.е. той ако почва да заспива, то той ще направи инцидента там", каза Дунев по БНТ.
Дунев твърди, че автобусът се е запалил още преди да отнесе мантинелата на отбивката.
Защото и от снимки, които има, мантинелата, първата която удря, също гори.
Посочва още, че ако автобусът е спукал гума, трябва да има следи от нея и от от джантата по асфалта.
"В момента, когато той се качва на островчето, там няма следи от джанта и от гума, което ни навежда на мисълта, че първо е имало взрив в автобуса. След това шофьорът е тръгнал да се прибира първо вдясно и да намалява скоростта, защото след удара автобусът буквално с много малка скорост е отишъл в лявата лента и понеже е тежък, е скъсал мантинелата и е попаднал в един капан между двете мантинели".