Сафари с Maybach

Култовата G класа на Mercedеs е офроудър екстра качество. Този модел с близо 40-годишна история е непоклатима институция в калта, пясъка, водата, камъните. Там, където другите закъсват безнадеждно, конструираният през 1979 г. като военен и специализиран автомобил джип минава. А там, където самият той спира, продължават напред най-проходимите му варианти като G 63 AMG 6x6 с три оси и G 500 4x42 с портални мостове.

Към тях се присъединява още една феноменална машина, избрана сред най-лудите коли на привършилото наскоро автоизложение в Женева. Това е Mercedes Maybach G 650 Landaulet - дълъг, висок, мощен и луксозен офроудър с подвижен покрив само над задните места. Шопът би възкликнал: „Е, такова животно нема!“ Обаче има. И е имало подобни преди години, но малцина си спомнят.

Повечето ландолети са парадни лимузини със сгъваем покрив над задните места, откъдето политически, религиозни и държавни лидери дефилират на масови събития. Джипът ландолет обаче е рядко срещано „животно“.

Запаленият ловец Ерих Хонекер, партиен и държавен ръководител на бившата ГДР, е притежавал четири такива екземпляра, изработени по поръчка срещу 1,2 милиона дойче марки от Land Rover (но без никакъв фирмен знак), за да гърми от тях по елените в горските стопанства.

Чисто новият Mercedes Maybach G 650 Landaulet може да бъде използван за същата цел, макар че предназначението му е да създава слънчево настроение под открито небе сред природата, а не да сее смърт. Тази машина е идеална за сафари и вероятно скоро ще я видим в пустинята край Дубай или на Червения площад, защото с базова цена 750 000 евро и ограничен тираж от 99 броя е по джоба само на олигарси, шейхове и богаташи от такава порода. Срещу парите си те ще гледат света отвисоко в най-скъпия Benz и получават уникален офроудър с ходовата част на G 500 4x42 - просвет 45 см, портални мостове, трансмисия с редукция, три блокируеми диференциала и 22-инчови колела с гуми 325/55.

Междуосието е увеличено с 60 см до 3,43 м, а дължината на каросерията достига 5,35 м. Цялото пространство от голямото удължаване е предназначено за комфортното настаняване на пътниците на двете кресла на втория ред. Седалките са като от първа класа в презокеански самолет - превръщат се в легла, разполагат с надуваеми въздушни камери, масажна функция, отопление и охлаждане.

Това е истински Maybach по отношение на лукса и предлага най-доброто с марката Mercedes като първокачествена кожа в различни разцветки, поставки за чаши с отопление и охлаждане, сгъваеми масички, 10-инчови монитори за забавление, подвижна преграда между просторния салон за пътниците и двете седалки отпред, автоматично отваряне и затваряне на мекия покрив.

 

 

Който се настани на волана, става командир на батальон с 630 коня. Толкова е мощността на 6,0-литровия битурбо двигател V12, който произвежда чудовищен въртящ момент от 1000 Nm. Въпреки че тежи 3,3 тона, германският гигант ускорява за по-малко от 6 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е фиксирана по електронен път на 180 км/ч, но който изключи ограничителя, може да препуска с 250 км/ч.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"