СЕМ е получил 22 сигнала за онлайн реклама на енергийния прах

Здравният министър разпореди проверка

Има 22 сигнала до Съвета за електронни медии (СЕМ) от вчера по повод клип, рекламиращ енергийна напитка в прахообразен вид. Това съобщи на заседание на регулатора днес изпълняващата длъжността председател Габриела Наплатанова.

„Бяха зададени и на нас въпроси, свързани с регулацията он

лайн, за която СЕМ няма правомощия по закон“, посочи Наплатанова. По думите ѝ в една трета от европейските държави има стриктни правила и регулация върху съдържанието, публикувано от т.нар. влогъри и инфлуенсъри - хора с влияние върху аудиторията в мрежата, върху съдържанието, Тази регулация е на базата на техния приход от реклами онлайн, на размера на аудиторията и на характера на създаваното съдържание, допълни Наплатанова.

Ставаме свидетели на абсурди като това енергийна напитка да рекламира, че се приема, чрез смъркане - нещо, което на мен ми се струва обезпокоително, посочи Соня Момчилова, член на СЕМ.

Междувременно стана ясно, че министърът на здравеопазването д-р Галя Кондева е разпоредила на Регионалните здравни инспекции да извършат проверки в спешен порядък във физически обекти, за които има информация, че може да се предлагат т.нар. „енергиен сниф“.

Проверките ще се реализират съвместно с представители на Комисията за защита на потребителите.

Експерти на МЗ са извършили мониторинг на места за продажба от разстояние, като е изготвен списък, по който също ще бъдат извършени проверки.

След установяване на произхода на продуктите, веригата на доставки, както и вложените суровини и съставки, ще бъде изготвена преценка за безопасността на предлаганите продукти чрез назална употреба, както и необходимостта от предприемане на мерки, целящи евентуално ограничаване или забрана.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"