Синът на вятъра вилнее като ураган

Huracan Spyder Performante лекува пърхота с 325 км/ч

През миналата седмица Еманюел Макрон изпадна в нелепа ситуация пред телевизионните камери, когато Доналд Тръмп почисти пърхота от яката на сакото му. Френският президент можеше да си спести тази унизително-комична случка, ако беше отишъл с кабриолет при колегата си в Белия дом...

Откритите автомобили са най-приятният начин да усетиш пречистващата сила на вятъра в косите си. А супербързи модели като Lamborghini Huracan Spyder Performante са гарант, че дори маниакът на тема лична хигиена Доналд Тръмп с микроскоп няма да открие и най-малката следа от пърхот по яката ти.

Наточеното кабрио на култовата италианска марка излиза точно за старта на летния сезон. Добавката Performante към името звучи достатъчно темпераментно, за да покаже, че маркира нещо по-специално от стандартния модел. А именно – намалено тегло, увеличена мощност и още по-спортни настройки. Празен кабриолетът тежи 1507 кг, разпределени между предната и задната ос в процентно съотношение 43:57.

Използвани са здрави композитни материали – каросерията е от алуминий, а спойлерите, предният капак и дифузьорът са от карбон. Те са свързани в активна аеродинамична система, наречена ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva), която реагира за по-малко от половин секунда към променящата се пътна ситуация и скоростта. По този начин автомобилът автоматично адаптира аеродинамиката си според обстановката и движението. Още по-екстремно са настройките за шофиране в пистов режим, за да може моделът да разкрие докрай огромния си потенциал. Като истински син на вятъра той вилнее като ураган върху асфалта.

При Performante двигателят генерира 640 к.с. или с 30 к.с. повече в сравнение с „обикновения” Huracan Spyder. Така на една конска сила се пада да задвижва 2,35 кг от теглото на автомобила. Цялостното олекотяване облекчава тежката работа на спирачките, които трябва да обуздават развихрените 640 коня. При скорост 100 км/ч спирачният път до пълен покой е само 31,5 м. Колата не само спира, но и ускорява бързо – за 3,1 секунди от 0 до 100 км/ч, за 9,3 секунди от 0 до 200 км/ч и развива максимално 325 км/ч. По време на движение водачът може да активира чрез бутон автоматично сгъване или разгъване на мекия покрив, но при скорост до 50 км/ч.

Спринтьорските възможности се дължат най-вече на работата на „пипнатия” двигател V10 с обем 5200 кубика, който се развърта с охота над 8000 оборота. Атмосферният мотор произвежда максимален въртящ момент от 600 Nm, като над 70% от него е на разположение на водача още от 1000 оборота. Завладяващ е и звукът, който излиза от големите ауспухови тръби. Характерният гърлен рев е присъщ за високооборотните двигатели с огромен работен обем и без турбо компресори. Тези все по-рядко срещащи се машини вдигат адреналина не само с чудовищната си тяга, но и с величествения си саунд. Цената на това удоволствие не е ниска – от 220 000 евро нагоре, което си е близо половин милион лева.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"