Стойността на Twitter е паднала с 80%, откакто Мъск го купи

Социалната медийна платформа, известна преди като Twitter, струва почти 80% по-малко, отколкото преди две години, когато Илон Мъск я купи, според оценки на инвестиционния гигант Fidelity.

X вече не търгува публично, след като Мъск отдели 44 милиарда долара, за да направи платформата частна през октомври 2022 г.

Fidelity обаче разкрива това, което смята, че е стойността на своите акции на X и тези оценки служат като внимателно наблюдаван барометър за цялостното здраве на компанията. Към края на август тези акции са стрували едва 4,2 милиона долара, според фонда за растеж на Blue Chip на Fidelity.

Тази нова оценка бележи 24% спад в стойността от оценката на Fidelity към края на юли. И представлява зашеметяващ спад от 79% от 19,66 милиона долара - цената на акциите  през октомври 2022 г., когато Мъск придоби Twitter.

Новата оценка от Fidelity предполага, че според него X сега струва само 9,4 милиарда долара – далеч от 44-те милиарда долара, които Мъск е платил. Други инвеститори биха могли да оценят X по различен начин.

Анализаторите казват, че падащата цена на Fidelity за X вероятно отразява свиващите се приходи от реклами в компанията, която вече не публикува публично тримесечни финансови показатели.

Fidelity отказа да коментира отделни компании. X не отговори на искане за коментар.

Рекламен натиск върху X

„Мъск очевидно надплати за този актив“, казва Дан Айвс, управляващ директор и старши капиталов анализатор в Wedbush Securities, пред CNN.

Айвс споделя, че вярва, че Twitter наистина е струвал около 30 милиарда долара, когато Мъск го е купил, а днес струва по-близо до 15 милиарда долара. Той казва, че докато ангажираността с X е „силна“, рекламният натиск продължава.

Под собствеността на Мъск някои рекламодатели изразиха загриженост относно екстремното съдържание на платформата, с което не искат марките им да бъдат свързани.

Скорошно глобално проучване на Kantar установи, че нетните 26% от маркетолозите планират да намалят разходите си за X през следващата година, най-рязкото отстъпление от всяка голяма глобална рекламна платформа. Само 4% от рекламодателите казват, че смятат, че X рекламите осигуряват „безопасност на марката“ (сигурност, че рекламите им няма да се показват близо до екстремно съдържание), в сравнение с 39% в Google.

През ноември Мъск се сблъска с негативна реакция от марки, някои от които спряха разходите си за реклама в X, след като милиардерът прегърна антисемитска теория на конспирацията, предпочитана от привържениците на бялото превъзходство. По-късно Мъск се извини за това, което той нарече „най-тъпата“ си публикация в социалните медии. Въпреки това, по време на това извинение, Мъск също каза на бягащите рекламодатели: „Гледайте си работата.“

Но X продължава да бъде основен играч в социалните медии под собствеността на Мъск

Компанията съобщи, че има 570 милиона активни месечни потребители през второто тримесечие, което е с 6% повече от предходната година.

Изследователската фирма Similarweb обаче установи някои спадове в ангажираността.

X имаше 73,5 милиона активни месечни потребители на iOS и Android комбинирани в Съединените щати през август, според данни на Similarweb, споделени с CNN. Това представлява спад от близо 11% на годишна база и 20% спад от октомври 2022 г.

Similarweb също установи, че американският уеб трафик към X.com през август е бил по-нисък, отколкото за Twitter.com, преди Мъск да го купи. Въпреки това Similarweb каза, че трафикът на X е малко по-силен извън Съединените щати.

Джийн Мънстър, управляващ партньор в Deepwater Asset Management, казва, че не вярва, че стойността на X е спаднала почти толкова, колкото предполагат оценките на Fidelity.

„Вярността беше прекалено агресивна. Те по същество почистват къщата от инвестицията“, казва Мънстър пред CNN.

 В дългосрочен план той смята, че X и данните, до които компанията има достъп, ще струват повече от 44 милиарда долара, които Мъск е платил за Twitter.

„Ако искате да разберете в реално време какво мислят хората, Twitter е най-добрият източник за това. И това е ценно“, обяснява Мънстър.

Това е особено ценно, защото X данните са помогнали за обучението на Grok, чатботът с изкуствен интелект, разработен от xAI, все по-ценният стартъп на Мъск за AI.

X се очертава като уникален ъгъл за Grok, който според Мънстър има потенциала да бъде най-големият източник на богатство на Мъск.

„Когато Мъск купи Twitter, инвеститорите не осъзнаха, че ще започнем да използваме AI толкова бързо, колкото и сега“, каза Мънстър. „Мъск да купи Twitter е по-скоро късметлия, отколкото умът.“

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"