Четвъртокурсничката вече е натрупала над 180 летателни часа
Скоро ще може да управлява и самолети, извършващи търговска дейност
Общо 16 свидетелства за правоуправление на най-различни машини притежава четвъртокурсничката от специалност “Авиационна техника и технологии” в пловдивския филиал на Технически университет-София Стилияна Бакалова.
Дългият списък от свидетелства за управление, които тя е защитила до момента, включва следните категории: АМ, А1, А2, A, B1, B, C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE, Tkт. Или казано по-просто, Стилияна Бакалова може да кара мотопед, мотоциклет, автомобил, камион, автобус, автомобил с ремарке, камион с ремарке, автобус с ремарке и трактор, а от 2014 г. започва да учи и за пилот.
“През 2014 г. започнах своето обучение в Долна баня, което преминава през 4 етапа за покриване на изпитите за първоначално летателно свидетелство. После положих успешно практически и 9 теоретични изпита и взех свидетелство за летателна правоспособност PPL (A) - Private Pilot License. То обаче не ми дава право да пилотирам самолети с търговска дейност, а само като любител пилот. Затова през 2015 г. продължих обучението си и придобих свидетелство за правоспособност на транспортен пилот на самолет ATPL(A) - Airline Transport Pilot License”, разказва четвъртокурсничката от ТУ-Пловдив.
Тя е натрупала над 180 часа летателен стаж и в момента се обучава по програмата за покриване на етапа CPL (A) - Commercial Pilot license, което означава, че след вземането на изпитите ще има право да управлява самолети, извършващи търговска дейност.
Студент на годината в областта на техническите науки
Докладите й впечатляват дори ВВС
Пловдивчанката бе избрана наскоро единодушно за студент на годината в областта на техническите науки от Националното представителство на студентските съвети. А според колегите й в града под тепетата това е напълно заслужено, защото трудно някой може да се мери по отлични оценки и професионални умения със Стилияна.
Тя познава добре силните си страни, които ще я направят добър авиоинженер и пилот, но е убедена, че не може в бъдеще да конструира самолети и дронове, ако никога през живота си не е летяла сама или не е управлявала безпилотен летателен апарат.
Затова най-напред се научава да кара всички земни машини, за да премине след това към пилотиране на двуместни витлови самолети, а отскоро и на транспортни самолети.
Научни постижения
Като студентка Бакалова работи също много усърдно и публикува свои доклади и научни разработки в национални конференции по технически науки.
С докладите си “Авиационни двигатели. Математически анализ на маневрените свойства на бойните самолети”, “Изследване на маневрените свойства на военни самолети” и други успява да събуди дори интереса на специалистите от ВВС.
“Малко от нас се осмеляват да не вървят по течението на реката, а да поемат стремглаво напред по пътя на мечтите и целите си. Един от тях съм аз! Смело прекрачила прага и направила първите стъпки за постигане на мечтата си. Вярвам, че един ден и моите мечти ще станат реалност - да бъда висококвалифициран и продуктивен авиационен инженер и летец пилот”, разказва тя.