Сър Ридли Скот - Древен Рим го зове 

Сър Ридли Скот твори история в света на режисурата и доказва, че няма равен по отношение на творческа енергия и работна дисциплина. Броени дни преди да навърши 87 години той пусна в световните кина поредния си исторически епос с бюджет между 250 и 300 милиона долара. Този път мегапрдукцията е продължението на собствения му шедьовър “Гладиатор”, а в края на седмицата зрелището от жанра на филмите за “мечове и сандали” тръгва по кината и в България. Целта е една - тотална доминация в световните салони.

Ето го и сюжета: “Гладиатор II продължава епичната сага за власт, интрига и отмъщение, поставена в Древен Рим. Години след като става свидетел на почитания герой Максимус, който умира от ръцете на чичо му, Лушъс и принуден да пристъпи сам в Колизеума, след като домът му е завзет от тираничните императори, които сега владеят Рим с железен юмрук. С гняв в сърцето си и бъдещето на Империята на карта, Лушъс трябва да се обърне към миналото си, за да намери силата и честта, които ще му позволят да върне славата на Рим към народа му.”

Майсторът на монументалните батални сцени сър Ридли Скот стъпи накриво с предишния си епос “Наполеон”, но явно нищо не може да го откаже. Идеята за “Гладиатор II” мина през няколко различни варианта. По едно време музикантът и сценарист Ник Кейв беше написал дива и доста провокативна версия на историята, в която гладиаторът Максимий (Ръсел Кроу) отива до ада и се връща обратно, като се разправя по пътя си с различни богове и паранормални сили.

Кейв уточнява, че “той отива в ада, изпратен от боговете, които умират в рая, защото на Земята се е появил един, който нарича себе си Христос, и набира все по-сериозна популярност. След като се връща, боговете го изпращат отново на Земята, за да убие Христос и последователите му, но най-ревностният сред тях е синът му и така боговете изиграват Максимий да убие собствения си син. Гладиаторът се превръща във вечния воин, а сюжетът свършва с 20-минутна сцена, в която са преплетени всички войни в историята на човечеството, чак до Виетнам и съвремието ни.”

Едва ли е имало шанс точно сър Ридли Скот да режисира подобен сюжет, колкото и да обича разнообразието и предизвикателствата. Англичанинът продължава да е могъща културна сила в англоезичното кино. Преди години той възкреси две от старите си класики - “Пришълецът” и “Блейд Рънър” съответно с “Пришълецът: Завет” и “Блейд Рънър 2049”. Ридли Скот бе режисьор на първото произведение и участва активно в създаването на второто.

“Пришълецът” и “Блейд Рънър” са ценни свидетелства за визуалния гений на режисьора, наричан от някои коментатори и “Рембранд на киното”. Двата шедьовъра са и причината Ридли Скот да бъде описван и като “Маестрото на мрака”. Той е ненадминат композитор на страшни, вълнуващи, дистопични светове, в които чудовища и андроиди съжителства с човешките същества по кошмарни и интригуващи начини.

През 2003-а Скот е посветен в рицарство от кралица Елизабет II в Бъкингамския дворец за заслугите си към британската филмова индустрия. След церемонията големият режисьор каза: “Когато бях момче и израствах и се формирах като личност в Южен Шийлдс, никога не съм си представял, че някога е възможно да получа такова призвание. Дори не ми е минавало през ума. Приемам тази чест със смирение и смятам, че тя още един път разпознава отличното качество на британската филмова индустрия.

Не спира да работи на най-високите обороти 

Сър Ридли Скот е известен със своята славна режисьорска кариера, но всъщност той и един от най-заетите продуценти в последните години. Само за следващите две години името му е прикрепено към близо 20 филмови и тв заглавия. Последните му опити като режисьор бяха провали, но сега той разчита, че “Гладиатор II” ще го върне на върха, където е бил с толкова други филми в миналото.

 

Филмов човек с огромен авторитет 

Дължа кариерата си на Ридли и филма “Пришълецът”. За мен той е един от най-важните филмови автори и човек с огромен авторитет. Когато е на снимачната площадка, знаеш, че си в добри ръце и си част от значим и интересен проект. Работата с него е вълнуваща, вдъхновяваща и освобождаваща. Ридли промени облика на модерното кино и направи филмова революция с “Пришълецът”. Участието ми в оригиналния филм беше едно от най-вдъхновяващите и значими актьорски преживявания в моя живот.

Сигорни Уийвър, актриса

 

 

“Пришълецът” е шедьовър 

Още в ранния си филм “Дуелистите” той демонстрира огромен талант за визуално вдъхновяващи композиции. Някои от кадрите, които Ридли създава, напомнят на стила и естетиката на великия Кубрик, а това е много трудно постижимо. “Пришълецът” е шедьовър, разбира се, а “Блейд Рънър” е един от най-важните американски филми. Пожелавам на Ридли още много вдъхновение и време за осъществяване на многобройните проекти, върху които работи. Той си остава един от титаните на киното.

Дейвид Финчър, режисьор и продуцент

 

 

Станахме приятели след “Съветникът” 

Ридли е майстор, който обича да работи в екип и да дава свобода на актьорите. В “Съветникът” се сработихме чудесно. След този филм с Ридли скрепихме ценно приятелство и важно и плодотворно творческо партньорство. Направихме “Прометей” и “Пришълецът: Завет”. Той винаги е отворен за нови идеи и предложения от актьорите. Радвам се, че имахме възможността да работим заедно по тези три филма и ще се радвам скоро пак да се озовем на една снимачна площадка.

Майкъл Фасбендър, актьор

 

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Владислав Апостолов

Този уебсайт използва "бисквитки"