Технически проблеми за 10 000 деветокласници на онлайн теста по природни науки

Над 16 500 деветокласници са преминали през онлайн теста по природни науки и са го предали, а останалите около 10 000 ученици са се отказали или са срещнали технически проблеми в хода на решаването му, съобщиха от МОН, след като тази сутрин училищни директори алармираха за масови проблеми с платформата на министерството.

Ще бъде организирана допълнителна дата, в която по желание могат да се явят отново на онлайн теста, обявиха от просветното ведомство.

В двата дни от провеждането на първото онлайн изследване на уменията по природни науки в 9. клас общо около 45 000 ученици са решили теста.

Изпитът се е проведе в два поредни дни, на две отделни електронни системи, за да се тестват и различни технически решения. В понеделник е преминал безпроблемно в близо 800 държавни, общински и частни училища.

През вчерашния ден входът в системата се е осъществявал през генериран QR код, а в днешния – чрез въвеждане на потребителско име и парола. Това довело до трудности при влизане и допълнително натоварване на системата, обясняват от МОН и допълват, че правели детайлен анализ за всички постъпили сигнали от училищата.

Резултатите от теста дават само информация за нивото на придобитите умения за ученика и не са свързани с оценяването му. Дадена е възможност резултатите от него да бъдат вписани като текуща оценка и да заместят провеждането на входно равнище по съответния предмет. Това се случва по преценка на преподаващия учител и само при желание на ученика.

Тестът се състои от три части – по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда.

Всяка част от теста включва до 10 задачи/казуса с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част ученикът разполага с 30 минути, като до приключването й може да се връща и да променя отговорите си. Веднъж потвърдил приключването на работата си по съответната част, той започва с решаване на следващата част и не може да се връща към предишната.

Сегашното изследване поставя фокус върху важни теми от изследването PISA 2025, като типът задачи и средата се доближават до тези в международното проучване. От друга страна се подпомагат и учителите в задаването и оценяването на такъв тип задачи.

TRUD_VERSION_AMP:3//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"