Трудът от хола или спалнята не влошава резултатите

Очакват дистанционният труд да остане и след пандемията

Преминават към онлайн режим

Около 60% от големите компании не смятат, че отдалечената работа на служителите им води до намаляване на производителостта на турда. На противното мнение са само 20% от фирмите, а останалите 20% нямат категорична позиция по въпроса. Това показва анкета на Европейската централна банка сред водещи нефинансови компании от еврозоната, които работя в сферата на индустрията (60%) и услугите (40%).

Голяма част от работещте в България големи фирми са собственост на компании от Западна Европа, затова и организацията на работата им е сходна с тази в компанията майка. Решенията дали хората да работят от дома си в много фирми се взимат от задграничните собственици.

Като минус при работота от вкъщи се посочва липсата на личен контакт между колегите. Но работата от вкъщи има и редица плюсове, като спестяване на разходи и време за транспорт, което може да доведе до повишаване на производителността на труда.

От анкетираните компании са отговорили на въпроса какви ще са най-големите дългосрочни промени в дейността им, до които ще доведе пандемията. Близо 42% от участниците в анкетата са посочили, че пандемията ще доведе до траен ръст на работата от вкъщи. Като това е най-голямата очаквана трайна промяна.

Близо 37% от аткетираните са отговорили, че пандемията е накарала тяхната компания да ускори приемането на цифрови технологии, което ще промени начина им на работа в дългосрочен план. Над една пета от компаниите са посочили, че ще има трайно намаляване на бизнес пътуванията, като те ще бъдат земенени с виртуални срещи. Подобен брой компании са отговорили, че се очаква траен ръст на електронната търговия.

Под 30% от анкетираните компании посочват намаление на търсенето на техните продукти или услуги като една от основните дългосрочни последици от пандемията за техния бизнес. Но 21% смятат, че ще има трайни промени в структурата на търсенето. Т.е. много фирми, които очакват спад на традиционните продажби, планират да достигнат по нови начини до клиентите или да предложат нови продукти и услуги, които отговарят на промененото търсене. Това отразява очакванията, че някои промени в жизнените и работни навици, породени от пандемията, като онлайн покупките и намаляването на пътуванията, ще се запазят за дълго време.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Стефан Кючуков

Този уебсайт използва "бисквитки"