Изграждат кина и хотели
92 кв.м на 1000 жители
Търговските паркове, при които магазини от различни вериги имат общ паркинг, са в процес на изключително бърз растеж както в България, така и в целия регион на Централна и Източна Европа (ЦИЕ), пише в анализ на консултантска компания на пазара на имоти. Търговските паркове в процес на изграждане в ЦИЕ са повече от изгражданите молове, което затвърждава тенденцията за траен интерес към този формат от страна на инвеститори, търговци и потребители.
В региона има силен интерес към ритейл парковете, който се изразява не само в строителството на нови площи, но и в навлизането на нови концепции. Докато в България миксът от магазини на територията на търговските паркове все още се придържа към класическите оператори, като достъпни магазини за мода и обувки, супермаркет, електроника, мебели, магазини от типа „Направи си сам“ и отскоро - места за хранене, на развитите пазари вече има и кина, хотели, споделени офис площи и други. Ритейл парковете се наложиха като практични места за пазаруване, докато при моловете фокусът пада върху потребителското преживяване и забавления, посочват консултантите.
Средната гъстота на ритейл парковете в Централна и Източна Европа е 92 кв.м на 1000 жители. Активните инвестиции в сегмента бързо променят тези показатели, но България все още е под средното ниво за страните от региона. Все пак страната ни изпреварва Полша, но в Унгария има 172 кв.м ритейл паркове на 1000 жители.