Усмивки от старите ленти

Преди половин век автомобилните премиери също са зрелищни

Близо 700 000 души посетиха завършилото изложение в Женева и това дава повод да се върнем с 50 години назад във времето, когато това събитие регистрира едно от най-успешните си издания. През пролетта на 1968-а изложебните площи се оказват тесни за тълпите посетители. За първи път в изложението участват над 100 марки от 4 континента. На щандовете греят съветската лимузина „Чайка“ и китайската Hongqi, чието име в превод означава „червено знаме“. Японските производители представят множество модели с очакването, че от неутрална Швейцария те ще направят успешен старт в Европа.

Много са звездите на автосалона преди половин век. Организаторите не позволяват разголени красавици върху колите, но изложителите намират други начини да привлекат вниманието на публиката. Honda вдига шум с високооборотните си двигатели. Колите на Toyota излизат на сцената през хартиени стени с цветовете на японското знаме. Германските сензации BMW 2002 и NSU Ro са цветно декорирани в стил попарт.

През 1968 г. в Женева дебютира най-бързият за времето си четириместен автомобил Lamborghini Espada по дизайн на Бертоне с 4-литров двигател V12 с 6 карбуратора. Друг италиански корифей на дизайна – Пининфарина, помага за създаването на Peugeot 204, който е най-малкият тогава автомобил с дизелов мотор. До началото на изложението Volkswagen не успява да приключи първия си модел с четири врати, но за сметка на това Audi представя най-достъпния си тогава модел Audi 60 –седан с предно предаване. На младите бунтари и интелектуалци Citroen поднася пуристичното бъги Mehari, а Mercedes радва богатите с най-мощната серийна лимузина 300 SL с 6,3-литров двигател V8 с мощност 250 коня и 6,5 сек ускорение до 100 км/ч.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"