Фейсбук се съгласи да плати глоба в размер на 500 000 паунда за нарушения на закона за защита на личните данни, свързани с нерегламентираното използването на такива данни от консултантската компания "Кеймбридж аналитика" (Cambridge Analytica). Това съобщиха от службата на Британския комисар по информацията (ICO) - британският регулатор, отговарящ за информационните права, предаде БНР.
Изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг беше изправен пред редица въпроси от страна на американските и на европейските законодатели относно това, как политическият консултант "Кеймбридж аналитика" е успял да получи за целите на свои изследвания личните данни на 87 милиона потребители на водещата социална мрежа.
Службата на комисаря по информация на Обединеното кралство (ICO) наложи малката и символична по размер глоба още през миналата година, след като каза, че данни на поне един милион британски потребители са били сред информацията, събрана от Cambridge Analytica и използвана за политически цели.
В сряда ICO заяви, че въпреки съгласието да плати наложената глоба, компанията Фейсбук не е признал своята отговорност в скандала.
"Основната загриженост на ICO беше, че данните на гражданите на Обединеното кралство са били изложени на сериозен риск от нанасяне на вреди. Защитата на личната информация и личната неприкосновеност са от основно значение“, посочи в сряда заместник-комисарят на ICO Джеймс Дипъл-Джонстоун. "Радваме се да чуем, че "Фейсбук" предприе и ще продължи да предприема значителни стъпки за спазване на основните принципи за защита на данните", допълни той.
От корпорацията пък отбелязаха, че са доволни, че е постигнато споразумение и компанията желае да направи повече за разследването на твърденията относно "Кеймбридж аналитика" през 2015-а година.
"Оттогава насам ние направихме големи промени в нашата платформа, като значително ограничихме достъпа на разработчици на информационни приложения", каза Хари Кинмут, асоцииран генерален съветник на Фейсбук. “Защитата на информацията за хората и на нейната поверителност е основен приоритет за компанията и ние продължаваме да изграждаме нови контроли, за да помогнем на хората да защитават и управляват тяхната информация“, допълни той.
Британската глоба е направо символична на фона на наложената по-рано тази година от регулаторните органи в САЩ глоба на Фейсбук от рекордните 5 млрд. долара във връзка със същия скандал за поверителността на личните данни.