Ханс Цимер – властелинът на монументалните мелодии

Великият композитор с нов двоен албум

Маестрото беше в България с епичен концерт

Над 2 часа музика, пресъздаваща 17 от най-емблематичните му творби

„Оскар“ за саундтрака на „Цар Лъв“

Великият композитор на епична филмова музика Ханс Цимер се завръща с новия си двоен албум „The World Of Hans Zimmer - Part II: A New Dimension“, който ще излезе на 31 януари 2025 г. Дългоочакваното продължение на прочутата колекция от 2019 г. „The World of Hans Zimmer - A Symphonic Celebration“ включва над 2 часа музика, пресъздаваща 17 от най-емблематичните му филмови композиции. Сред акцентите са кратката, завладяваща концертна версия на „Final Ascent“ от „No Time to Die“, интерпретацията на „A Time of Quiet Between the Storms“ от „Dune II“ и новата романтична сюита от „The Prince of Egypt“.

Освен това Zimmer се връща с нов аранжимент на един от класическите си саундтраци от 90-те години - „The Rock“.
Ето какво споделя Цимер споделя: „Взимаме музиката, която феновете познават и обичат, и я представяме с обновено усещане за енергия, мащаб и емоция. Тези нови оркестрови сюити са доказателство за невероятните музиканти, с които съм имал удоволствието да работя, и за магията, която се случва, когато се съберем заедно с оркестъра. Става въпрос за улавянето на тези трансформиращи моменти в изпълнението.“

За „The World Of Hans Zimmer - Part II: A New Dimension“ композиторът обединява солисти и музиканти от цял свят в звезден ансамбъл, сред които певците Lebo M, Lisa Gerrard, Gan-ya Ben-gur Akselrod и Nokukhanya Dlamini, мултиинструменталистът Pedro Eustache, Juan García-Herreros (бас китара), Alexios Anest (китара), Eliane Correa (пиано), Mariko Muranaka (виолончело), Rusanda Panfili (цигулка) и перкусионистите Aleksandra Šuklar, Luis Ribeiro и Lucy Landymore. Заедно те свирят с Odessa Orchestra & Friends и Nairobi Chamber Choir под диригентството на Gavin Greenaway.

„Тънка червена линия“

Ханс Цимер остави внушителни впечатления и сред многобройните си български фенове с епичен концерт в София преди години. Авторът на партитурите към гаргантюански хитове и културни феномени като „Гладиатор“, „Цар Лъв“, „Скалата“, „Тънка червена линия“, „Блек Хоук“ и др., не се задоволи да се ограничи във формалните аудио рамки на музикален концерт, неговата мисия е монументална мултимедийна екстраваганца на всички нива и сетива, потентна емоционална офанзива с колекция от прецизно оркестрирани ноти и картини.

"Гладиатор"

Неговата професионална траектория от член на пънк и нюуейв банди в Германия и САЩ до император на екшън звученето във високопрофилното кино е доказателство за творец, способен на впечатляваща еволюция.

Нотите на Цимер капсулират красотата на картините, композирани от визуалния поет и философ Терънс Малик в „Тънка червена линия“ Темата на Цимер Journey to the Line се разгръща в девет разтърсващо силни и въздействащи минути. Съпроводът  съдържа онази толкова търсена комбинация от емоционалности техническо превъзходство.

Друга величествена творба на Цимер, разбира се, е песента Now We Are Free от монументалния шедьовър на Ридли Скот „Гладиатор“. Произведението, както и целият саундтрак към историческата фреска на Скот, е величествено и внушително, функционира като ключ към разнопосочни, но атрактивни усещания, действа като покана за битка и медитация едновременно. „Гладиатор“ и музиката към него закономерно извървяха дистанцията до културната съкровищница на Западния свят.

Титаничният талант на композитора се разтваря в колективното киноманско въображение и вдъхновява цяла меметична машина, която иконизира и интронизира Цимер.Дори и десетките милиони гледания в YouTube са малко за невероятната тема Time от един най-добрите филми на Кристофър Нолан „Генезис“.

Цимер е върховният повелител на екшън звученето, той стои наравно в изграждането на елитния авангард на жанра с режисьорски имена като Джон Мактиърнън, Майкъл Бей, а защо не и гигантът Джеймс Камерън. Музиката на Цимер към екшън откровението на Бей „Скалата“ е чисто дестилирано удоволствие, инжекция с адреналин директно в мозъка, а ако сте като персонажа на Ник Кейдж – и в сърцето.

В деветдесетарската жанрова класика „Скалата“ Цимер ни предлага мускулест музикален съпровод, който напомпва съзнанието и мотивира желание за съществена физическа изява. Ханс Цимер печели „Оскар“ през 1994-а за музиката към разкошния рисуван епос на Disney „Цар Лъв”. Заглавието описва перфектно импозантните композиции на Цимер. Симфонични теми с атмосфера на африканска джунгла, движещи грандиозния Шекспиров конфликт и възвестяващи тържеството на природата и живота. „Цар Лъв“ съвсем логично е най-добре продаваният саундтрак към анимационен филм в САЩ.

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд news

Този уебсайт използва "бисквитки"