Четвъртокласниците четат и анализират добре (обзор)

Четвъртокласниците ни имат добри умения да четат и да разбират различни по тема текстове, показват резултатите от международното изследване PIRLS 2016.

Българчетата заемат 14-о място сред връстниците им в 50 държави. На първо място са руснаците, а след нашите деца в класацията се нареждат страни като САЩ, Германия, Франция, Италия, Дания и Холандия.

За България участие в изследването са взели 4281 ученици от 153 училища, като средната им възраст е 10,8 г. и включва освен различни тестове по тематика, но и как децата ги разбират и интерпретират.

Това е най-доброто постижение за българските ученици в изследването, което се провежда през пет години от 2001 г. насам, съобщи директорът на Центъра за оценяване в предучилищното и училищно образование към МОН Неда Кристанова.

Това са и най-добрите резултати сред останалите международни изследвания за постиженията на учениците ни. В напредналото равнище на изследването попадат 17% от българските четвъртокласници, при среден резултат за 50-те страни 10%. Учениците, които се справят с четенето на ниско равнище, у нас са едва 5%.

Изследването сочи факторите, които влияят върху постиженията по четене са семейната среда, посещаването на детска градина, учебната среда и отношението към четенето.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"