Руската техника в автомобила е комбинирана с германска електроника
Преди години съветските лидери Леонид Брежнев и Михаил Горбачов се возеха на „чайки“ от ЗИЛ и имаха за какво да завиждат на американските си колеги в линкълни и кадилаци. Новата руска лимузина на Владимир Путин обаче не отстъпва на Rolls-Royce и дори много прилича на него по външния си вид. През май президентът се появи за първи път в Москва с дългия 6,63 м автомобил при официалното встъпване в длъжност за поредния си мандат. Тогава се разбра, че моделът носи името Senat и е изработен от новооснованата руска фирма Aurus. Компанията планира да пусне на пазара тази кола, така че всеки богаташ ще може да си позволи да се вози в (почти) същата лимузина като на Путин.
Гордостта на руското автомобилостроене Aurus Senat има два варианта на каросерията – къса версия (4,30 м) и дълга (6,63 м), при която в огромната кабина има място за седем пътници. Дългият модел стъпва върху шаси с гигантско междуосие от 4,30 м и разполага с бронировка за защита срещу куршуми и гранати. Под предния капак на двете версии работи един и същ двигател. Моторът е бензинов V8 с обем 4,4 л и мощност 600 конски сили. В определени случаи той се подпомага от допълнителен електрически агрегат с капацитет 100 коня. Техниката е руска, включително 9-степенната автоматична трансмисия и въздушното окачване с електронен контрол. За отделни компоненти, и по-конкретно за електронните системи, руският производител се е обърнал към водещите германски автоконцерни.
Засега няма снимки от пътническата кабина на лимузината и информация за нейната цена. На изложението в Москва руският министър на индустрията и търговията Денис Мантуров коментира еуфорично пред автомобила: „За първи път в руската история имаме луксозна кола, която можем да продаваме на пазара“. Явно той е имал предвид, че в миналото „чайките“ са били разпределяни „отгоре“ на партийни и държавни функционери.