Двучасов срив в мрежите на Мтел и „Виваком“ (ОБЗОР)



Сървърен проблем в мрежата на Мтел за интернет и цифрова телевизия в понеделник и пълен срив на мрежата на „Виваком” във вторник остави десетки хиляди клиенти на двата оператора без връзка.

Проблемът при Мтел настъпи в 20,57 ч и бе отстранен напълно в 23,20 ч в понеделник. От оператора казаха, че са имали проблем, който е засегнал мрежата им за фиксиран интернет и цифрова телевизия, които се управляват от един и същ сървър. Без тези услуги останаха жителите на София, Пловдив, Бургас, Варна, Велико Търново и още няколко големи града, където някои клиенти не са имали телевизионен сигнал, а други - интернет. Заради многото обаждания блокира и достъпът до кол центъра, така че клиентите тънеха в неведение какво става. Пиарите на компанията се опитаха да успокоят обстановката във фейсбук, но достъп до постовете им имаха само личните им приятели в социалната мрежа. На сайта на Мтел също нямаше никаква информация.
Телефоните на „Виваком” почти напълно млъкнаха вчера малко след 15 ч, като едновременно с това прекъсна и интернет поддръжката, както и тв сигналът. Опитите за обаждане до клиент на „Виваком” успяваха средно при един на десет опита. Сигналът бе възстановен към 16,30 ч. От компанията обясниха, че проблемът бил в електрозахранването на ключов компонент от мрежата.

И в двата случая операторите не дължат обезщетения на клиентите си, защото липсата на обслужване е продължила под едно денонощие. Според общите условия на Мтел и „Виваком” компаниите са длъжни да върнат обратно 1/30 част от месечната такса за съответната услуга за всеки ден, в който тя не е била достъпна.


И двата оператора спряха да обслужват клиентите си временно

##########
ХРИСТО НИКОЛОВ

Сървърен проблем в мрежата на Мтел за интернет и цифрова телевизия в понеделник и пълен срив на мрежата на „Виваком” във вторник остави десетки хиляди клиенти на двата оператора без връзка.

Проблемът при Мтел настъпи в 20,57 ч и бе отстранен напълно в 23,20 ч в понеделник. От оператора казаха, че са имали проблем, който е засегнал мрежата им за фиксиран интернет и цифрова телевизия, които се управляват от един и същ сървър. Без тези услуги останаха жителите на София, Пловдив, Бургас, Варна, Велико Търново и още няколко големи града, където някои клиенти не са имали телевизионен сигнал, а други - интернет. Заради многото обаждания блокира и достъпът до кол центъра, така че клиентите тънеха в неведение какво става. Пиарите на компанията се опитаха да успокоят обстановката във фейсбук, но достъп до постовете им имаха само личните им приятели в социалната мрежа. На сайта на Мтел също нямаше никаква информация.
Телефоните на „Виваком” почти напълно млъкнаха вчера малко след 15 ч, като едновременно с това прекъсна и интернет поддръжката, както и тв сигналът. Опитите за обаждане до клиент на „Виваком” успяваха средно при един на десет опита. Сигналът бе възстановен към 16,30 ч. От компанията обясниха, че проблемът бил в електрозахранването на ключов компонент от мрежата.

И в двата случая операторите не дължат обезщетения на клиентите си, защото липсата на обслужване е продължила под едно денонощие. Според общите условия на Мтел и „Виваком” компаниите са длъжни да върнат обратно 1/30 част от месечната такса за съответната услуга за всеки ден, в който тя не е била достъпна.


Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес