Четири дни концерта във Върбица за традицонния панаир Изложба с портрети на емблематични личности ще изненада публиката

Приятелски огън свали руски Ил-20 (обзор) Сирийската ПВО поразила машината, Москва вини Израел

Бенямин Нетаняху увери Путин, че Израел ще предаде на Москва всички данни за инцидента с Ил-20

Няма да глобяват за нерегистрирана винетка 10 лв. за пътуване по магистрала през уикенда

Темида в Търново отказа дело за 25 000 лева срещу ВСС

Предлагат ни нови Ф-16 блок 70 Паси: След това минаваме на Ф-35

Българските и румънските военновъздушни сили участваха в съвместна летателна тренировка „Blue Bridge – 2018”

Велосипед притиснал и задушил 10-годишното дете, открито в асансьор

Цецка Цачева: Нямам предложение да стана посланик в Черна гора Не е обсъждано да поема пост в Конституционния съд, заяви правосъдният министър

Орбан иска „Турски поток“ да стига до Унгария Будапеща чака газ по тръбата към 2022 г.

Вдигат пенсиите с 5,7% от юли 2019 г. (обзор) Много хора имат куп партиди в частните фондове, защото фирми не внасят осигуровките

С тържествен водосвет откриха новата съдебна година в Бургас

Всяка вносна храна само със сертификат Документът ще се издава от контролния орган в държавата, където е произведена

КФН заличи „Лев Инс брокер“ от регистъра на застрахователните брокери

БАБХ: Вандализъм е упражнен срещу ветеринарните власти в Ямбол

Търсят гените на дълголетието у кит, живеещ 200 години

Учени се надяват, че тайната на дълголетието може да бъде открита у кит, чиято продължителност на живота е до 200 години, предаде Си Би Ес.

Екип от Ливърпулския университет дешифрира генома на гренландския кит – най-дълго живеещият бозайник на планетата, и идентифицира 80 гени, които могат да обяснят голямата му продължителност на живота. Те са свързани с “ремонта” на ДНК и с начина, по който се регулира размножаването на клетките. Тези гени се различават от откритите у човека и може би предпазват кита от рак и други заболявания.

Една от най-големите загадки на биологията е защо различни видове, дори и близки, стареят по различен начин. “При мишките това става 20-30 пъти по-бързо отколкото при хората – обяснява Жоао Педро де Магалаес от изследователският екип. – А при хората – по-бавно отколкото при шимпанзетата, макар че те са много близки генетично до нас.”

Гренландският кит, който достига до 90 тона тегло, има 1000 пъти повече клетки от човека и би трябвало вероятността от клетъчна смърт и заболявания да е по-голяма. Но това не е така.

Според учения идентифицираните 80 гени у кита може да не се окажат фонтанът на младостта, но дават обещаващи насоки в опитите за удължаване на живота.