На 21 август 2018 да почерпят

Валери Божинов разцепи Враца

Русия показа „изтребител на дронове“ Деривация-ПВО ще може да сваля както дронове, така и ракети

“Левски“ избира между естонец и наш национал

Инженерът, проектирал моста „Моранди“, сам предупредил за агресивна корозия

„Олимпик“ пали застрахователна война с Кипър Няма яснота кой ще изплати парите в България

Катастрофа с 3 коли стана на магистрала „Тракия” В болница е 29-годишна пътничка

Имаме ли право на допълнителен платен отпуск?

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 21 август 2018

По 314 лева харчи българинът за почивка По-икономични от нас са латвийците и румънците

Двама души са арестувани във връзка със стрелбата по сградата на американското посолство в Анкара

Строят 7 детски площадки в „Младост“ Съоръженията струват 280 000 лева

Хиляди учители не достигат в страната Увеличението на заплатите цели справяне с кадровия дефицит

Евакуираха село в гръцкия полуостров Пелопонес заради горски пожар

Голяма част от София без топла вода за 10 дни Правят профилактика и ремонти на топлопреносната мрежа

Големият лъв е гладен за нови купувачи

„Пежо“ навлиза още по-уверено в средния клас с обновения модел 508. След фейслифта флагманът на френската компания е още по-конкурентен на германските си съперници, които са сочени за еталон в сегмента като техника и комфорт. Не само дизайнът, но и цената на 508 е твърде агресивна и по всяка вероятност ще спечели нови купувачи за марката. Колата предлага много лукс, простор, богато оборудване и удобства, съчетани с много ефективни и приятни за шофиране двигатели. А именно това се търси от купувачите на седани и комбита в средния клас.

„Пежо“ пусна 508 през 2010 година. Това е най-големият модел на французите след прекратяването на производството на 607. При фейслифта външните промени се открояват веднага в предната част. Виждаме нова решетка с голям лъв в нея. Този стил се налага за всички автомобили на „Пежо“ – при тях емблемата е свалена от капака върху решетката. Променена е и задната броня. На дължина колата е пораснала незначително, защото бронята е подсилена за по-добра защита и здравина при удар.

В крак с модните тенденции предните фарове са изцяло LED. Със светодиоди работят всички светлини – дневните, къси (с допълнително осветяване в завой), дълги, мигачи и фарове за мъгла. Задните светлини също са модернизирани и са оформени в три ленти, които наподобяват ноктите на лъв. Общо 36 светодиода са монтирани в задните светлини, а 44 – в предните. Зрелищното осветяване превръща 508 в много лесно разпознаваем участник в движението.

Французите са пипнали колата и отвътре. Централната конзола е получила 7-инчов цветен сензорен екран, чрез който се работи с много от функциите на инфоразвлекателната система. Дисплеят показва и желаните от водача данни при движение. Тъчскрийнът позволява да бъдат премахнати някои от бутоните по таблото. По този начин кокпитът става по-изчистен и по-красив. Отваря се място и за нова кутия за предмети до скоростния лост.

Друга новост е монтираният Head-Up дисплей, който показва директно пред погледа на водача най-важните данни при движение като напътствията на навигацията, ограничението на скоростта и др. Шофьорът сам може да настрои дисплея в зависимост от позицията си зад волана, за да го вижда най-добре. И също да избере каква информация да бъде показвана върху него.

За разлика от таблото воланът е богат на бутони във високите версии на изпълнение. Някои от тях дублират работата със сензорния екран, така че водачът може да използва един от двата начина за задаване на команди. Моделите с автоматична скоростна кутия разполагат с лостчета на волана за бързо превключване на предавките. Тук е мястото да кажем, че 508 изненадва с много бърза и приятна автоматична трансмисия с 6 степени.

Тя сменя предавките неусетно като кутия с двоен съединител. И най-претенциозните почитатели на мързеливото шофиране с автоматик ще останат доволни от поведението на новата трансмисия. Тя е комбинирана със старт-стоп система, която е една от най-добрите и бързите на пазара.

Новото по отношение на двигателите след фейслифта е добавянето в гамата на бензинов мотор с обем 1,6 л и мощност 165 конски сили. Той работи с двойно турбопълнене и директно впръскване, като предлага повече мощност и по-нисък разход в сравнение с досегашния мотор със същия обем. Европейските купувачи обаче предпочитат масово дизелови модели в средния клас. Тук „Пежо“ може да се похвали с образцов 2,0-литров двигател с мощност 150 конски сили и най-ниските нива на отделяни вредни емисии. Агрегатът работи тихо и енергично, осигурява много пъргаво ускорение (9 секунди от 0 до 100 км/ч) и завидна икономичност. По данни на производителя за изминаването на 100 км в смесен цикъл са необходими само 4,2 л гориво. В реални условия дори консумацията да е по-голяма, увеличението е съвсем незначително. С един пълен резервоар 508 може да пътува около 1000 км, а при пестеливо шофиране – дори повече.

Който иска повече дизелова мощ, може да избере програмирания за 180 конски сили двулитров двигател, с който автомобилът спринтира за 8,5 секунди от 0 до 100 км/ч и харчи 4,4 л. Този мотор вече ще се предлага и при кросоувъра 508 RXH, който досега се продаваше само по-скъпото с дизелово-хибридно задвижване на четирите колела.
Флагманът на „Пежо“ е оборудван на нивото на премиум моделите в класа и глези собственика с безключов достъп, палене с бутон, автоматична ръчна спирачка, автоматични светлини, супераудио JBL, камера за заден ход. Светлинни индикатори в огледалата и звуков сигнал предупреждават за наличие на обект в мъртвата зона на видимост отстрани на колата. С повече оборудване, по-изгодна цена и предостатъчно лукс французите имат добри изгледи да откраднат клиенти от конкурентите.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.