Ивайло Московски: Текущото състояние на БДЖ е 565 млн. лева задължения

Текущото състояние на БДЖ е 565 млн. лева задължения, от които 109 млн. лева са за дружеството „Товарни превози”, останалите са за дружеството „Пътнически превози”. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Фокус.

Московски обясни, че приблизително оперативната загуба на дружество „Товарни превози” за миналата година е 12 млн. лева, а за „Пътнически превози” – 15 млн. лева.

Министърът припомни, че на 10 декември по време на заседание на комисията е казал, че това, което се случва днес, ще се случи. По думите му в обемите, в които са заложени като субсидия и разпределение бюджетно като видове капиталови трансфери за БДЖ, нещата стоят така, трябва да влезят в обем от 140 млн. лева. „Твърди се, че общият пакет от средства, които се дават на железниците, е по-голям и съм готов да споря с всеки. Твърди се, че субсидията е 180 млн. лева. Това не е вярно. Ако е така, се казва, че 140 млн. лева са субсидия плюс 40 млн. лева са целеви капиталов трансфер за погасяване на задължения към кредиторите”, заяви транспортния министър и допълни, че тогава би желал ако може още днес тези 40 млн. лева да бъдат трансферирани към БДЖ. „Очевидно е, че това не може да стане поради няколко причини. Първо, това е държавна помощ, която трябва да бъде нотифицирана от Брюксел. Тя няма да бъде нотифицирана толкова бързо, колкото ни се иска, тъй като от Брюксел искат от нас да представим финансово-оздравителен план и да не се налага да ходим всяка година и да молим да ни позволят държавна помощ”, обясни Ивайло Московски.

По думите му другият капиталов трансфер е за 30 млн. лева, който е предвиден за закупуване на нов подвижен състав, който ще бъде използван за покриване на задължения към кредиторите.

„За да се вместим в тази сума, ръководството на дружеството предприе стъпките и мерките – оптимизация през разреждане движението на влаковете и съкращение на персонал”, каза още транспортния министър.

Твърденията на опозицията за спестени 40 млн. лева в БДЖ всъщност са 15 млн. лева оперативна загуба на дружеството към момента и 25 млн. лева за ремонт на подвижния състав. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на днешното правителствено заседание, съобщиха от правителствената информационна служба.

При обсъждането на темата той посочи, че има предписание за спиране на 32 локомотива, защото не са ремонтирани и са опасни за хората.

Министър Московски подчерта, че въпреки разреждането на движението на влаковете, няма дестинация, която да е останала без железопътен транспорт.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес