Шофьор на автобус в София намери и върна портмоне с пари

За провокация и за подхвърлени пари в случая с Иванчева и дума не може да става, заяви Сотир Цацаров

Валери Симеонов: НСТС единодушно отхвърли законопроекта за изменение и допълнение на КСО

Модерен лазер за лечение на ретината заработи в Медицински университет-Варна

Санкт Петербург – Градът на Петър или Версай на Изтока

За 101 места за субсидирана заетост кандидатстват общините в Сливенска област

15 училища и два ВУЗ-а участваха в Панорама на образованието в Сливен

Мъж се хвана на работа, близки и полиция го дирят

Надал се уплаши от Григор

Окачват разпятия във всеки кабинет на властта в Бавария Хорст Зеехофер: Ислямът не принадлежи на Германия

Малолетен убиец отива в интернат

Анна Мария Петрова-Гюзелева представи стихосбирката си „…А душата знае“ в Павликени

Жителите на Косовска Митровица дължат 13 млн. евро за вода

НОКА иска промени в стандарта за българските млечни продукти

Поход от Велико Търново до хижа „Божур“ дава начало на кампанията ‚Движи се и победи“ Туристическата разходка ще е тази събота

Депутатите разделиха ДКЕВР на две, членовете й ще се избират от парламента

ДКЕВР да се раздели на две и членовете й да се избират от Народното събрание, приеха депутатите на първо четене, съобщи „Фокус”. Предложението беше прието със 133 гласа „за”, един против и 19 „въздържал се”.

Единият състав на комисията ще се занимава с въпросите на енергетиката, а другият – с въпросите на водоснабдяването и канализацията. Съставите ще вземат самостоятелни решения в рамките на комисията, като по този начин се цели подобряване на бързината и качеството на работа на регулатора.

В мотивите на вносителите се посочва, че предложенията са в отговор на активната обществена дискусия по отношение на дейността на ДКЕВР. Многократно и от различни източници – граждански, правителствени, партийни, бе изразено становище, че следва да се подобри дейността на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране.Според тях с предвижданите изменения се осигурява по-голяма самостоятелност по отношение на организацията на работа и определяне на необходимите финансови елементи за ефективно осъществяване на регулаторните цели.

В мотивите към предложените предложения е записано, че с цел гарантиране независимостта на регулатора в закона следва да се посочи изрично, че той не трябва да търси или приема директни инструкции от правителството или от друго публично или частно лице, че трябва да работи независимо от всякакви пазарни интереси и да взима самостоятелни решения, каквито са конкретните формулировки на текстовете в Третия либерализационен пакет.

Предвид тези принципи назначаването и освобождаването на членовете на комисията се предлага да става не от Министерския съвет, както е понастоящем, а от Народното събрание, като в съответствие със Закона за администрацията. Това налага дефинирането на регулатора като комисия, а не като държавна комисия към Министерския съвет. Номинациите на кандидатите се предлага да бъдат от народните представители и парламентарни групи, като е предвидена възможност юридически лица с нестопанска цел, регистрирани в обществена полза, и с определен предмет на дейност, както и национално представените организации на работодателите и на работниците и служителите също да могат да предлагат на народните представители и на парламентарните групи кандидатури за членове на комисията.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.