Столична община: Изтича срокът за такса смет

Нов препъникамък за Брекзит – Гибралтар Испания плаши с вето споразумението за напускане

Все повече млади в САЩ предпочитат съвместно съжителство без брак

Стълб спасил влака в Кресненското дефиле от падане в реката

Мъж насъска питбула си срещу професор в столичния кв. „Овча купел”

Премиерът на Испания обяви, че може да насрочи предсрочни избори

Менте намаления дебнат този Черен петък Ако на витрината пише “- 70%”, всички стоки трябва да са със 70 на сто по-ниски

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 21 ноември 2018

Дворът на кирилицата посрещна висши държавници от Бурятия, Калмикия и Чечня Откриха още 4 бюст-паметника в Алеята на писателите

Бумащина спира 30 млн. лв. за лекарите Всяка година касата пренасочва огромна сума от перо на перо

Искрен Веселинов: Оставката на Каракачанов не е актуална, той е изключително ефективен

Скандал с личния имейл на Иванка Ползвала го за служебна кореспонденция

Ердоган: Решенията на Европейския съд за правата на човека не обвързват Турция

Марияна Николова ще е новият вицепремиер Депутатите гласуват номинацията й утре по предложение на премиера Борисов

Данък за гледане на мач в кръчма Целта е да се защитят авторските права на телевизиите

Закриват гара, ремонтирана преди две години за 70 хил. лева

Седем гари предстои да бъдат закрити през тази година. Една от тях е била ремонтирана за над 70 хиляди лева само преди 2 години.

За повечето от нас гара Цветино е непознато място. Точка от живописния маршрут на последната теснолинейка в България. За едни други хора обаче гарата е единствената връзка към останалия свят.

Гара Цветино се намира по линията на теснолинейката между Велинград и Якоруда. Няма асфалтов път до нея, пътува се с влака около половин час от Велинград.

Във влака са и жени, които сутринта са продали няколко бутилки прясно мляко, за да нахранят семействата си. За тях закриването на ремонтираната в края на 2012 година гара е абсурдно. Още повече, те помнят как техните предци са построили железницата в района.

Към сантиментите на по-възрастните хора, се добавя и недоумението на един преподавател, който също всеки ден ползва влака.

Гара Цветино обслужва няколко села и съвсем не е безлюдна. От влака слизат около 30 души и потеглят пеш към домовете си, до които автобуси няма. Животът на повечето от тях виси на 1 крава и на парите от продаденото мляко.

Гарата реално няма да спре да съществува. Влаковете ще спират тук, но няма да има персонал.

За хората от селата наоколо тази гара е мястото, където могат в студентите дни да се скрият от минусовите температури. Ако стане просто спирка, вратите ще са заключени. И вероятно ремонтираната гара бързо ще бъде разграбена.

За ремонта са похарчени 71 хиляди лева. Подменена е канализацията, лъснати са тоалетните, реконструирани са фасадата и покривът. Парите са от капиталовия трансфер, обясниха от Национална компания Железопътна инфраструктура. Оттам допълниха още, че пътниците все пак ще могат да ползват чакалнята.

По график влаковете в двете посоки по маршрута се срещат на гара Аврамово. При закъснение на единия обаче, среща може да се наложи и на Цветино. Според железничари от Велинград това се случва често. Особено през зимата. След като стане спирка, на Цветино няма да има стрелки и коловози.

Нерешен засега остава въпросът с охраната. Хората се опасяват, че без персонал спирката ще бъде оставена на произвола на крадците, които първо ще отмъкнат новата дограма, след това – покрива и осветлението.

Само за изминала година стойността на кражбите на елементи от железопътната инфраструктура надхвърля 1 милион лева. Въпреки това за ремонти на гари са предвидени два пъти повече – 2 300 000 лева.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.