Актьорът Хю Грант се ожени за шведка

Борисов: Темата за Западните Балкани не трябва да слиза от европейския дневен ред, ако искаме мир и стабилност

Вижте паметника на Иван Вазов в Загреб (СНИМКИ)

САЩ предупредиха Сирия, че при нарушения на спирането на огъня ще има “твърди” мерки

Нобелова награда за литература може да няма и през 2019 година

Хиляди албанци излизат на антиправителствен протест в Тирана

Граничари заловиха 14 пакета с канабис, укрити в тайници на кола на ГКПП “Лесово”

Пленкович към Борисов: 17 май ще остане в историята

Сирак, напазаруван като стока и изоставен Невероятната история на Бойко Роджър Гренцке от сиропиталище в Сандански

Безмилостна битка в „Гласът на България“ Само четирима ще имат шанса да продължат към големия финал

Мартина мина на русо и захвърли дрехите Плеймейтката взриви социалните мрежи

Стачка на шофьорите на камиони в Бразилия отмени над 100 полета

Анкара: Турция е готова на ответни мерки, ако САЩ възпрепятстват доставката на самолетите Ф-35

1500 деца от 90 училища идват в Търново за ромския фестивал ”Отворено сърце”

Майстор от Габрово представи България на срещата на световните столици на ножарството

Закриват гара, ремонтирана преди две години за 70 хил. лева

Седем гари предстои да бъдат закрити през тази година. Една от тях е била ремонтирана за над 70 хиляди лева само преди 2 години.

За повечето от нас гара Цветино е непознато място. Точка от живописния маршрут на последната теснолинейка в България. За едни други хора обаче гарата е единствената връзка към останалия свят.

Гара Цветино се намира по линията на теснолинейката между Велинград и Якоруда. Няма асфалтов път до нея, пътува се с влака около половин час от Велинград.

Във влака са и жени, които сутринта са продали няколко бутилки прясно мляко, за да нахранят семействата си. За тях закриването на ремонтираната в края на 2012 година гара е абсурдно. Още повече, те помнят как техните предци са построили железницата в района.

Към сантиментите на по-възрастните хора, се добавя и недоумението на един преподавател, който също всеки ден ползва влака.

Гара Цветино обслужва няколко села и съвсем не е безлюдна. От влака слизат около 30 души и потеглят пеш към домовете си, до които автобуси няма. Животът на повечето от тях виси на 1 крава и на парите от продаденото мляко.

Гарата реално няма да спре да съществува. Влаковете ще спират тук, но няма да има персонал.

За хората от селата наоколо тази гара е мястото, където могат в студентите дни да се скрият от минусовите температури. Ако стане просто спирка, вратите ще са заключени. И вероятно ремонтираната гара бързо ще бъде разграбена.

За ремонта са похарчени 71 хиляди лева. Подменена е канализацията, лъснати са тоалетните, реконструирани са фасадата и покривът. Парите са от капиталовия трансфер, обясниха от Национална компания Железопътна инфраструктура. Оттам допълниха още, че пътниците все пак ще могат да ползват чакалнята.

По график влаковете в двете посоки по маршрута се срещат на гара Аврамово. При закъснение на единия обаче, среща може да се наложи и на Цветино. Според железничари от Велинград това се случва често. Особено през зимата. След като стане спирка, на Цветино няма да има стрелки и коловози.

Нерешен засега остава въпросът с охраната. Хората се опасяват, че без персонал спирката ще бъде оставена на произвола на крадците, които първо ще отмъкнат новата дограма, след това – покрива и осветлението.

Само за изминала година стойността на кражбите на елементи от железопътната инфраструктура надхвърля 1 милион лева. Въпреки това за ремонти на гари са предвидени два пъти повече – 2 300 000 лева.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.