На 24 май 2018 да почерпят

Пътувай и чети с ретро трамвая на 24 май

Алпинистът Атанас Скатов след завръщането си от Хималаите: Налудничаво е, но смъртта там е нещо естествено

Италианският президент Серджо Матарела връчи мандат за съставяне на правителство на Джузепе Конте

Вдигат пенсиите с 3,8% от юли (обзор) Минималната за осигурителен стаж и възраст става 207,60 лв.

Юлия Скрипал в първо изявление след изписването си от болницата: Събудих се с новината, че с баща ми сме били отровени

Ръст на сделките с имоти в курортите Банско и Слънчев бряг са първенци

Проф. Христо Пимпирев: Мечтая Антарктида да дава повече за човечеството и България да е там

Полицаят заплашвал военния преди смъртта си (обзор) Съдът остави Ангел Желязков в ареста

Иванчева изпързаля правосъдието

Шофьорът на автобуса от катастрофата на магистрала “Тракия”: Казах на пътниците да отворят аварийните кранове и да излязат, аз бях последен

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в четвъртък, 24 май 2018

Мая Манолова: Парите за здраве тази година са увеличени, но с това се увеличиха и проблемите

Съдът окончателно пусна АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

Ремонтират бул. „Тодор Каблешков“ в София

Въпреки отложените съкращения, продължават с протестите в БДЖ

Броени дни след спирането на първите 38 нерентабилни влака стана ясно, че съкращенията в БДЖ се отлагат. До средата на февруари ще бъде подготвена стратегия за оздравяване на железницата, която трябва да бъде приета и от Народното събрание. Новото развитие обаче не отмени протестите и на няколко ключови гари днес те все пак ще се състоят, съобщи Нова тв.

Няма железничар, който да отрече, че десетки пътнически влакове пътуват почти празни. И, че приходите от билети не покриват ни най-малко разходите по линиите. Но пък оцелелите от предишните съкращения в БДЖ твърдят и, че оптимизацията не е подобрила положението им.

Не се е подобрила и услугата за пътниците – обществена тайна е, че който може да си позволи алтернатива на четири или повече гуми, не ползва влаковете. Все още обаче хиляди българи, разпръснати по села и махали, могат да ходят на работа, училище и лекар само с влак. Защото тогава пътят им до областния град излиза и под лев.

Държавата заяви, че разчетите не позволяват влаковете да пътуват като досега – ще трябва да се разредят. На 12 януари спряха 38. Кои влакове да спрат обаче? Оказва се, че в габровско съкращенията от 12-ти не са били съгласувани с местните хора. Областният управител получил писмо от БДЖ едва на 6-ти януари. Недостатъчно е било времето за реакция не само в габровска област.

Едва пред свършен факт, засегнатите от спирането на 10 влака между Царева ливада и Габрово, смятаха, пресмятаха и помолиха 4 да останат. Иначе за ученици, студенти и работещи гарата ще стане втори дом.

БДЖ приеха да върнат въпросните четири влака. А транспортната комисия в Народното събрание препоръча да се отмени въобще цялата порция съкращения – 38 от понеделник и още 90, планирани от началото на февруари. Докато не се изготви стратегия за развитието на железниците, различна от досегашната реформа на разписанията. Според клиентите на БДЖ, ако се допитват и до тях, съкращенията ще са по-смислени. А не като на гара Стамболийски, където от началото на годината пътниците сутрин се оказват три пъти повече от местата в единствения влак за Пловдив.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.