На 16 юли 2018 да почерпят

Шампионът прибра 38 млн. долара

Доналд Тръмп пристигна в Хелзинки

Кооперация се запали в Шумен

Земетресение с магнитуд 5 по Рихтер в Япония Няма опасност от цунами

Очаква ни най-голямото лунно затъмнение за този век

Чумата донесли бежанци от Турция В страната вече са умъртвени близо 4000 овце и кози

Протест на жители на пернишки квартал блокира пътя Перник-Радомир-Кюстендил

Ново огнище на птичи грип в добричкото село Миладиновци

Карловка осъди „Свидетели на Йехова“ Сгрешена кметска заповед бави събарянето на незаконна постройка на сектата

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 16 юли 2018

Бежанските центрове в страната трябва да бъдат закрити, защото в тях няма много хора, а издръжката им е голяма, смята Джамбазки

20 години по-късно: Франция отново е световен шампион!

Никос Кодзиас: Споразумението за името Северна Македония ще получи зелена светлина от гръцкия парламент

Губим 30 години заради обжалвания 80% от поръчките се оспорват и затова изпълнението на обектите закъснява

Разследването показа: Над 100 тона мини, предназначени за взривилия се завод в Горни Лом, пътували през страната без знаци и слабо охранявани

Над 100 тона мини, предназначени за взривилия се завод за боеприпаси в Горни Лом, са преминавали по пътищата на страната без обозначителни знаци и слабо охранявани. Това съобщи директорът на Националното следствие Евгени Диков пред БНТ.

При трагедията загинаха 15 души. Служителите там са работили при първобитни условия на труд, сочи още разследването по случая.

Разследването на трагедията в Горни Лом до момента показва, че от средата на юли миналата година броят на доставените мини рязко се е увеличил. Причината – забавяне на изпълнението на договор с гръцките служби. Всеки ден на граничния пункт Кулата са пристигали по 4-5 камиона с експлозиви. Те били ескортирани от кола на гръцката военна полиция, пожарната и полицията. У нас обаче били посрещани от двама пенсионери.

„От българска страна се посрещат от двама служители на фирма за самоохрана. Пенсионирани милиционери, с по един пистолет на кръста и автомобил без отличителни знаци“, обясни Евгени Диков, директор на Национална следствена служба.

Така боеприпасите потеглят към Горни Лом. По пътя минават през някои от големите градове на страната – Сандански, Дупница, Монтана, Враца. Оказва се обаче, че фирмата не е нарушила наредбата за транспорт на взривоопасни вещества.

„Просто е позволено по пътищата на България, магистралите да се движат по 21, по 42 включително до 100 тона мини без каквито и да е обозначителни знаци. Аз не мога да приема, че една табела с надпис взривоопасно на първия автомобил води до някаква сигурност при транспортирането на тези мини“, допълва Евгени Диков, директор на Национална следствена служба.

По данни на разследващите малко преди трагедията, работна смяна от 12 души е трябвало да утилизира по 8 000 хиляди мини на ден, което е извън всякакви норми за безопасна работа. От следствието работят и по версията за грешка при самото изграждане на завода. До момента обаче е доказано по безспорен начин, че взривът не е бил умишлен.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.