На 23 април 2018 да почерпят

Графа открадна Ягода в “Гласът на България” Младата изпълнителка за малко да отпадне, след като загуби дуела с най-добрата приятелка на Симона Загорова - Никол

Колата намира място и паркира без водач Тестват нови технологии на летището в Хамбург

Албена посреща туристите в обновени хотели Аквапаркът се разширява с уникална детска водна зона

Ванеса Атанасова: И мъже танцуват на пилон Пол денс няма нищо общо с нощните заведения и стриптийза, категорична е треньорката

Джим Кери минава в психарски режим “True Crimes” е сниман в Полша

Ердоган повдигна въпроса за евентуална размяна на двамата задържани в Турция гръцки войници за осемте турски, които получиха убежище в Гърция

Армията вади танкове и ракети на площада На Гергьовденския парад 1200 души ще набият крак на жълтите павета

Нападнаха две момчета в Западния парк в София

30 на сто по-евтини онлайн документи от кадастъра 2000 човека на ден чакат в администрациите на агенцията в цялата страна

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 23 април 2018

ZDF: “Химическата атака” в Сирия е била фалшива (ВИДЕО)

МВФ прие нови регламенти за по-системно оценяване на корупцията

Циганин блудствал с 4-годишната си племенница (обзор)

Пуснато е движението по новия обходен път за смолянското село Тикале Зам.-министър Йовев инспектира мястото

Разследването показа: Над 100 тона мини, предназначени за взривилия се завод в Горни Лом, пътували през страната без знаци и слабо охранявани

Над 100 тона мини, предназначени за взривилия се завод за боеприпаси в Горни Лом, са преминавали по пътищата на страната без обозначителни знаци и слабо охранявани. Това съобщи директорът на Националното следствие Евгени Диков пред БНТ.

При трагедията загинаха 15 души. Служителите там са работили при първобитни условия на труд, сочи още разследването по случая.

Разследването на трагедията в Горни Лом до момента показва, че от средата на юли миналата година броят на доставените мини рязко се е увеличил. Причината – забавяне на изпълнението на договор с гръцките служби. Всеки ден на граничния пункт Кулата са пристигали по 4-5 камиона с експлозиви. Те били ескортирани от кола на гръцката военна полиция, пожарната и полицията. У нас обаче били посрещани от двама пенсионери.

„От българска страна се посрещат от двама служители на фирма за самоохрана. Пенсионирани милиционери, с по един пистолет на кръста и автомобил без отличителни знаци”, обясни Евгени Диков, директор на Национална следствена служба.

Така боеприпасите потеглят към Горни Лом. По пътя минават през някои от големите градове на страната – Сандански, Дупница, Монтана, Враца. Оказва се обаче, че фирмата не е нарушила наредбата за транспорт на взривоопасни вещества.

„Просто е позволено по пътищата на България, магистралите да се движат по 21, по 42 включително до 100 тона мини без каквито и да е обозначителни знаци. Аз не мога да приема, че една табела с надпис взривоопасно на първия автомобил води до някаква сигурност при транспортирането на тези мини”, допълва Евгени Диков, директор на Национална следствена служба.

По данни на разследващите малко преди трагедията, работна смяна от 12 души е трябвало да утилизира по 8 000 хиляди мини на ден, което е извън всякакви норми за безопасна работа. От следствието работят и по версията за грешка при самото изграждане на завода. До момента обаче е доказано по безспорен начин, че взривът не е бил умишлен.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.