Вътрешният министър Валентин Радев: Кражбите на коли са намалели с около 29%

Регистрирани са над 40 турски нарушения над въздушното пространство на Гърция в района на Егейско море

Вижте документалния филм “Ние обичаме мира”, който пусна пропагандата на КНДР след срещата с Южна Корея

Бабата на Байрям, която стана донор, за да му спаси живота, няма право на инвалидна пенсия

Теменужка Петкова ще отговаря на депутатски въпроси за газовата връзка Гърция-България и сигурността на електроенергийната ни система

Експлозии в петролна рафинерия в Уисконсин, ранени са няколко души

Меркел e във Вашингтон в последен опит да убеди Тръмп да не налага търговски санкции на ЕС

Външните министри на членките на НАТО се срещат в Брюксел

Родилка почина след продължителна кома

Белият дом публикува снимки от тайната среща на Майк Помпео и Ким Чен-ун

Борисов ще е гост на лидерска среща по процеса „Бърдо-Бриони“ в Скопие

Ким Чен-ун: Започва нов етап от историята Мун Дже-ин: Надявам се на открит диалог и постигането на твърд ангажимент

Стойчо Стоев предупреди “Левски”: Финалът със „Славия“ е коварен

9 тийнейджъри загинаха след порой в Израел

Американски сенатори са внесли проектозакон за блокиране на доставката на изтребители Ф-35 за Турция

Телескопът Кеплер засякъл слънчева система подобна на нашата

Учени са открили древна слънчева система, подобна на нашата, съобщи BBC. Изследвайки данни от космическия телескоп Kepler, екип, ръководен от Бирмингамския университет, е намерил звезда, около която обикалят пет планети с размер, подобен на този на Земята.

Системата се намира на 117 светлинни години и е формирана преди 11.2 милиарда години, което я прави най-старата известна система от този вид. Д-р Тиаго Кампанте казва, че тя може да предостави ключова информация за „съществуването на древен живот в галактиката”. „По време на формирането на Земята планетите в тази система вече са били по-стари отколкото е планетата ни днес”, казва Кампанте. „Това откритие може да ни помогне да определим началото на период, който можем да наречем „период на формиране на планетите”.

Изследователите посочват, че звездата, наречена Kepler-444, и планетите й са два пъти и половина по-стари от Земята и формирането им ни връща назад в „зората на галактиката”. Планети с големина, варираща между големината на Меркурий и Венера обикалят в орбитата на звездата за период, равен на 10 земни дни. Близостта на планетите до слънцето им изключва наличието на живот, но според д-р Кампанте откритието доказва, че планети с размери, сходни с този на Земята, които са способни да поддържат живот, може да съществуват около подобни древни звезди. „Там може да има цивилизации, които са започнали развитието си преди няколко милиарда години. Представете си нивото на технологията”, казва ученият.

Телескопът Kepler е открил стотици нови планети от началото на мисията си през 2009 година. Изследователите търсят спадове в интензивността на светлината на звездите, които са индикация за преминаването на планета. Научният екип е изследвал резонанса на Kepler-444, за да измери диаметъра, масата и възрастта й.