Чавушоглу: Отношенията на Турция с Европейския съюз започват да се нормализират

Йорданка Фандъкова провери новоизградена детска градина в столичния квартал „Младост“ (СНИМКИ)

Внимание! Обирджии нападат туристи в района на Акропола

Румен Петков: ПП АБВ ще сезира и „Морска администрация“ за казуса с нефтонаходището на Галата

България и страните от Вишеградската група с обща позиция в защита на фермерите срещу търговците

В 7 от резервоарите на „Мопанг“ има близо 300 литра гориво Източването ще започне в края на август

КАТ установи близо 4700 нарушения по пътищата за ден, взе над 80 книжки (ВИДЕО)

Постоянен арест за спасител от басейн, обвинен в блудство с деца

Зърнокомбайн изгоря напълно при пожар в Обединение Разследват причините за огъня

Борисов: Не съм доволен от шефката на регистъра, ще има промени до дни

Задържаха голямо количество амфетамини при спецакция в Разград, двама са в ареста

Задържаха мъж, заподозрян за убийство на 38-годишен в столичния квартал „Орландовци“

Кола блъсна 62-годишна жена на пешеходна пътека в Търново

Двубоят Димитров – Джокович от Синсинати пряко по MAX Sport 1 и на Live.A1.bg довечера след 23:00 часа

Турската лира поевтиня под 6 лири за долар

Да съхраним младостта

Когато се замислите за тренировка, какъв образ се появява в главата ви? На здраво стегнато тяло, в прилепнали дрехи. Да, когато сме млади, ни е по-лесно да се мотивираме да поддържаме вида си. Имаме и повече енергия и желание за физическа активност. Това, че годините се трупат, обаче не означава, че трябва да се отпуснем и да занемарим грижата за тялото си. Не се налага да ходите на фитнес или да тичате час-два в парка. Нужно е само да отделяте малко време всеки ден, за да не се задъхвате следващия път, когато решите да изкачите стълбите, защото асансьорът не работи, или да се приберете с покупките от магазина, без да хващате автобуса.

Изследванията показват, че са необходими само 10 минути на ден, за да се поддържаме в прилична физическа форма и да съхраним младостта. Няма гаранция, че упражненията ще удължат живота ви, но със сигурност, ако покажете постоянство, ще усетите значителна разлика в начина, по който се чувствате. Трябва да поработите върху:

– издръжливост – как се справяте с по-голямо физическо натоварване от обикновено;

– гъвкавост – колко гъвкави сте или може да станете;

– сила – какво може да направите с мускулите си;

– баланс – колко стабилни се чувствате;

– психическа нагласа – какво е отношението ви към формата, в която сте.

Важно е да не забравяте, че докато работите за тялото си, е добре да се погрижите за кондицията и на ума си с подходящи логически игри и пъзели.

Може да започнете с нещо по-лесно и постепенно да увеличавате натоварванията с подобряването на резултатите. Разходката е идеален начин да се раздвижите и да подишате чист въздух. Първоначално може да е на по-кратко разстояние. Важното е да ви е приятно и да не го приемате като досадно задължение, което трябва да отметнете.

Опитайте се да се движите повече и докато сте у дома. Разнообразете рутинните дейности, които извършвате. Разтягането е много важно, затова защо да не го превърнете в ритуал, с който да започвате деня си. Изправете се, погледнете наляво през рамото, след това надясно. Издължете тялото си нагоре, като протегнете ръце и застанете на пръсти. Може да го правите и докато гледате прогнозата за времето, съветват специалистите. По този начин няма да го усещате като досадна практика, през която трябва да минете.

Постепенно може да включите и гирички, да наблегнете на упражненията за укрепване на коремната мускулатура, защото така ще се предпазите от болките в гърба, и не на последно място да тренирате и краката си.

Вие познавате добре тялото си, важното е да загреете в началото и да не забравяте да разтегнете в края. Напредъкът, който постигате, ще ви мотивира все повече и повече.

Храните, които

връщат часовника

Може и да се ентусиазирате и да тренирате много, но ако не обръщате внимание на това, което ядете, резултатът няма да е впечатляващ. Има храни, които ще ви помогнат да забавите влиянието на годините. Ето някои от тях:

– доматите – намаляват риска от образуване на кръвни съсиреци;

– ядките – полезни са за сърцето. Според проучване от 2013 г. хората, които ядат по една шепа ядки на ден, живеят по-дълго от тези, които рядко ги включват в менюто си;

– къдраво зеле – грижи се за очите, защото съдържа лутеин;

– касис – защитава клетките и забавя процесите на стареене;

– фасул – поддържа нормално кръвно налягане, зарежда с енергия и помага за функциониране на храносмилателната система;

– зехтин – намалява бръчките;

– соя – предпазва от рак;

– моркови – заздравяват имунната система;

– шампанско – подобрява паметта.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.