Велико Търново се превърна в световна столица на карнавала (СНИМКИ)

Теди Бургазлиева на крилете на любовта Миската с прочувствен пост за съпруга си Симеон

Горя къща с работилница за разфасоване на автомобили в Търновско

Крум Зарков: „Визия за България” надхвърля мандатността, предлага нова политика Ключовият ни проблем е, че много хора живеят с малко пари, а малко хора с много

Цветан Цветанов откри реконструирани и рехабилитирани улици и междублокови пространства в Казанлък (СНИМКИ)

Водолази извадиха тялото на удавен в Янтра рибар

Полицаи изведоха протестиращите в Шарково От днес е обявена карантинна зона в Ямболско заради огнищата на чума

Вулканът Килауеа продължава да изригва

Иранският президент Рохани предупреди Тръмп „да не дърпа лъва за опашката“

Спипаха яхта с два тона кокаин за 400 млн. евро (СНИМКИ И ВИДЕО)

Кралят на чудовищата се връща Новият филм за “Годзила” набира скорост

НВУ обяви 60 свободни места за студенти

Котки плуват в езерото Ван Турският град се слави с майсторите на бижута

Блясъкът по устните отново е на мода Подчертайте очите с опушена очна линия

Вицепрезидентът в Македония: България ще продължи да работи за общите проекти и хората от двете страни на границата Не само да цитираме, трябва да разбираме думите на славните ни герои, отбеляза Илияна Йотова на честването в македонското село Смилево на 115 години от Илинденско-Преображенското въстание

Медийни „експерти“ пак раздават присъди

Пълен с необосновани изводи и квалификации доклад за медиите в България разпространи т.нар. Лаборатория за медиен мониторинг на фондация „Медийна демокрация”.

Според доклада вестниците „Труд” и „24 часа” „особено активно” използват „лайфстайл инструменти” при очертаване образите на основните политически лидери. Тези лайфстайл елементи присъствали в интервюта с Радан Кънев, Бойко Борисов и Михаил Миков. Твърдението естествено не е потвърдено с примери, тъй като интервютата с политици в „Труд” са само за политика, а не за мода.
Изследването, в което участват Орлин Спасов и Георги Лозанов (университетски преподаватели по журналистика), нито посочва своята научна методология, нито броя на анализираните комуникативни единици (статии), нито анализираните медии.
След твърдението, че част от медиите „редовно” използват астрологични прогнози, са посочени три материала в „Труд”, Би Ти Ви и Дарик радио, цитиращи Алена. Как три публикации за една календарна година може да са основание за квалификацията „редовно”, не става ясно.

Като илюстрация на твърдението, че парламентарната шефка Цецка Цачева демонстрира по-строг имидж, е посочена една публикация в „Труд” („Цачева забрани селфито в парламента”). Репортерите на „Труд” са горди, че благодарение на този текст от само 1079 символа анализаторите правят общовалиден извод за българските медии през 2014 г.: „В този смисъл през 2014 г. женските политически образи се конструираха по нов по-сериозен, консервативен, дори „мъжки” модел, избягващ темите от частното пространство.”

Този псевдонаучен метод се нарича логическа индукция – от характеристиките на едно явление се правят общовалидни изводи, които в повечето случаи не са верни. Например: Котката има козина. Котката е бозайник. Следователно: Всички бозайници имат козина.

Докладът на т.нар. медийна лаборатория припомня още, че през април 2014 г. Петьо Блъсков е обявил, че купува „Труд”, след това му е станал главен редактор, но промяна в собствеността в регистъра на Министерството на културата не е отразена. Изводът: „Така на практика продължи традицията на липса на достатъчно прозрачност при осъществяване на редица важни промени в медийната собственост.”

Всеки знае, че вестник не се купува като баничка. Подобна сделка включва ред юридически и финансови процедури, от които зависи окончателното є приключване. Ако това не им е ясно на Спасов и Лозанов, си остава за тяхна сметка. А вестник „Труд” винаги е изпълнявал и ще изпълнява задълженията си да декларира собствениците си съгласно закона. Справка: брой 1 на вестника за 2015 г.
Жалко само, че това псевдоизследване на медиите се асоциира с влиятелна германска фондация с безупречни стандарти, носеща името на първия федерален канцлер на следвоенна Германия.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.