Украйна гарантира обучението на български език на сънародниците ни

Доналд Тръмп ще посети Великобритания на 13 юли

Обсебени ли са три цигулки и виолончело за 30 млн. долара? “Страдивариус” ,“Гуарнери”, „Джофредо Каппа” и “Гофрилер”, купени по времето на Людмила Живкова, над 30 г. са в едни и същи музиканти

Депутатите предложиха Музикалната къща на БНР да работи като самостоятелен културен институт Така за всеки продаден билет новата структура ще получава субсидия от Министерството на културата

Кметицата Иванчева към съучастниците си: Няма документ, докато не плати (обзор) Поставили сме предприемача на колене, допълва началничката на район „Младост”

“Отровени” жители на Дума разказаха в централата на ОЗХО за фалшивата химическа атака

Студио Х на „Армията“ Малцина от сегашния отбор ще запазят местата си, важно е кой ще ги запълни

828 нови медицински изделия влизат в болничната помощ 105 пациенти са минали през 4 лечебници за аортни клапи

Сенатът на САЩ одобри Майк Помпео за нов държавен секретар

По работа сме на второ място в ЕС Трудим се по 40,8 часа, а холандците по 30,3 часа

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 27 април 2018

Общински съветници се обединиха заради глоба на Здравко Здравков Главният архитект бил викан в следствието и заради Иванчева

Според социологическите проучвания Ердоган ще спечели изборите в Турция

Писаха слаб 2,88 на държавата Комплексната оценка е най-ниска от седем години насам

Най-малко 10 човека са в неизвестност след порой в израелската пустиня Негев

Медийни „експерти“ пак раздават присъди

Пълен с необосновани изводи и квалификации доклад за медиите в България разпространи т.нар. Лаборатория за медиен мониторинг на фондация „Медийна демокрация”.

Според доклада вестниците „Труд” и „24 часа” „особено активно” използват „лайфстайл инструменти” при очертаване образите на основните политически лидери. Тези лайфстайл елементи присъствали в интервюта с Радан Кънев, Бойко Борисов и Михаил Миков. Твърдението естествено не е потвърдено с примери, тъй като интервютата с политици в „Труд” са само за политика, а не за мода.
Изследването, в което участват Орлин Спасов и Георги Лозанов (университетски преподаватели по журналистика), нито посочва своята научна методология, нито броя на анализираните комуникативни единици (статии), нито анализираните медии.
След твърдението, че част от медиите „редовно” използват астрологични прогнози, са посочени три материала в „Труд”, Би Ти Ви и Дарик радио, цитиращи Алена. Как три публикации за една календарна година може да са основание за квалификацията „редовно”, не става ясно.

Като илюстрация на твърдението, че парламентарната шефка Цецка Цачева демонстрира по-строг имидж, е посочена една публикация в „Труд” („Цачева забрани селфито в парламента”). Репортерите на „Труд” са горди, че благодарение на този текст от само 1079 символа анализаторите правят общовалиден извод за българските медии през 2014 г.: „В този смисъл през 2014 г. женските политически образи се конструираха по нов по-сериозен, консервативен, дори „мъжки” модел, избягващ темите от частното пространство.”

Този псевдонаучен метод се нарича логическа индукция – от характеристиките на едно явление се правят общовалидни изводи, които в повечето случаи не са верни. Например: Котката има козина. Котката е бозайник. Следователно: Всички бозайници имат козина.

Докладът на т.нар. медийна лаборатория припомня още, че през април 2014 г. Петьо Блъсков е обявил, че купува „Труд”, след това му е станал главен редактор, но промяна в собствеността в регистъра на Министерството на културата не е отразена. Изводът: „Така на практика продължи традицията на липса на достатъчно прозрачност при осъществяване на редица важни промени в медийната собственост.”

Всеки знае, че вестник не се купува като баничка. Подобна сделка включва ред юридически и финансови процедури, от които зависи окончателното є приключване. Ако това не им е ясно на Спасов и Лозанов, си остава за тяхна сметка. А вестник „Труд” винаги е изпълнявал и ще изпълнява задълженията си да декларира собствениците си съгласно закона. Справка: брой 1 на вестника за 2015 г.
Жалко само, че това псевдоизследване на медиите се асоциира с влиятелна германска фондация с безупречни стандарти, носеща името на първия федерален канцлер на следвоенна Германия.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.