Меркел призова момичетата да учат инженерни науки

Марта Вачкова опипа Наум Шопов Между снимките на „Откраднат живот”

748 кандидати се явиха на изпит за 31 прокурорски места

Държавният департамент за България: Корупцията във всички клонове на властта остава проблем

Турски съд прати в затвора учителка с 6-месено бебе

Министър Нанков: През 2024 г. ще пътуваме по „Хемус“ от София до Варна

Ердоган: Бизнесът трябва да приветства извънредното положение, то забранява стачките

ВМРО: Предложението за депутатските заплати е популистко

“Левски” би “Верея” с резервите, лоша вест за Делио Роси

Таекуон-До клуб “Фолкън” с модерна зала в парк „Македония“

Разчистиха още незаконни обекти на плаж Слънчев бряг-север

Британец поиска да се ожени за любимото си ястие, от ресторанта приеха

77-годишна жена убита в момчилградско село Задържан е неин съселянин, който се бил заключил в къщата си

Църква благославя пиенето на алкохол

Рафаел Надал спря Григор Димитров на полуфинала в Монако

Българинът готов да разхлаби колана

След дълги години на криза българинът е настроен да разхлаби колана. Вълна от оптимизъм е заляла потребителите, ако се съди от данните на Националния статистически институт (НСИ), обявени вчера.

Според тях през януари 2015 г. общият показател на доверие на потребителите нараства с 4,8 пункта спрямо равнището си от октомври 2014 г.

По-големи оптимисти са в селата, където ръстът е със 7,3 пункта. В градовете увеличението е с 4 пункта. Според НСИ българинът е по-склонен да планира в следващите месеци покупки на стоки за дълготрайна употреба, като например автомобили.

„Изследването съвпада с периода на изплащането на депозитите в КТБ. Хората са почувствали увеличена покупателна способност, след като са получили парите, които може и да не са очаквали да вземат.

Другата причина вероятно е понижението на лихвените проценти и не особено големият смисъл човек да държи парите си в банка. Ако човек е получавал 3-4% доходност по депозита си, а сега – 2,5%, може би си казва: Защо да не си купя кола или да сменя дограмата на апртамента”, коментира икономистът от „Индъстри уоч” Георги Стоев.

От НСИ отчитат още, че домакинствата са усетили положителни промени във финансовото си състояние през 2014 г. и очакват същото през следващите дванадесет месеца.

„Когато се говори за потребителско доверие, се има предвид ръст на потреблението, а това е основен показател, че нивото на безработицата е намаляло”, коментира финансистът Христина Вучева. Според нея обаче изследането не е отразило последните събития около селата – наводненията.

„Нашите села са в много лошо състояние, те са направо изоставени. Най-вероятно са отразени „острови на съживяване” край София или Пловдив, което изобщо не е обнадеждаващо”, предположи Вучева.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.