Таско Ерменков, БСП: Зад протестите стои правителството

Най-скъпият Rolls-Royce радва първо англичаните Тръгнаха първите 8 екземпляра от SUV модела Cullinan

Трафикът се осъществява нормално през проходите Шипка и Петрохан при зимни условия

Ново фентъзи от Дж. К. Роулинг „Фантастични животни: Престъпленията на Гринделвалд” е хитът на седмицата

Фандъкова: Решението за оставката на Симеонов е добро, но да не забравяме, че ситуацията е предизборна

Каракачанов: Валери Симеонов се връща в парламента, чакаме да предложи нов вицепремиер

60-годишен мъж загина на място, след като навлезе в насрещното и се сблъска с камион край Аксаково

Майките на деца с увреждания след оставката на Валери Симеонов: Продължаваме с протестите, докато не се изпълнят исканията за реформа

Цветан Цветанов: Оставката на Валери Симеонов не ме изненада Няма риск за голямата коалиция, заяви зам.-председателят на ГЕРБ

Биляна Дудова, световна вицешампионка и двукратна №1 в Европа по борба: След една загуба се появи гладът за победи

Срещат ли се все още красиви мъже?

Сергей Лавров: Западът упорито се опитва да превърне Балканите в плацдарм срещу Русия

Труд Уикенд – един вестник за два дни

Отбелязваме Световния ден на недоносените деца

Дейвид Дейвис: Проектът за споразумение по Брекзит на Тереза Мей няма да получи одобрението на парламента на Обединеното кралство

Променят екотаксите за автомобилите

Обмисля се промяна на екотаксите, които се заплащат при внос на автомобили в страната, съобщи вчера министърът на околната среда и водите Ивелина Василева. Идеята е те да се обвържат с количеството въглеродни емисии, отделяни от двигателя.

В момента размерът на таксата зависи изцяло от възрастта на автомобила, но не е обвързан с екологичност. За новите коли таксата е в размер на 146 лева. За автомобили на възраст до 5 години сумата е 200 лева. За возилата между 5 и 10 години се плащат 253 лева, а за тези над 10 години – 267 лева.

Екотаксата, наричана още продуктова такса за рециклиране на МПС, се заплаща в КАТ при регистрацията на автомобила. Парите влизат в държавното предприятие ПУДООС към Министерството на околната среда и водите (МОСВ).

У нас единствено в Закона за местните данъци и такси има разпоредби, обвързани с евростандартите за вредни емисии от автомобилните двигатели, като има данъчни отстъпки за колите със сертификат от Евро 3 нагоре.

Експерти от МОСВ коментират, че от четирите вида горива, предлагани у нас, най-голям замърсител е дизелът заради саждите и полиароматните въглеводороди, които отделя.

След него се нарежда бензинът, който съдържа бензен и летливи органични съединения. По-малко замърсявания има от пропан-бутана, а най-екологичното автогориво е природният газ.

Регистрираните у нас леки автомобили са 2,9 млн. броя. От тях 1,75 млн. са бензинови, а останалите – дизелови.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.