На 19 август 2018 да почерпят

Уникална драма в дебюта на Кристиано Роналдо за „Юве“!

Да те цакат с виртуална бира Най-странните приложения за смартфон с милиони потребители

САЩ готвят санкции за фирмите, които участват в „Северен поток-2“

Петрова нива събра хиляди родолюбци

Маримуртра – балкон, надвесен над морето На 50 години създателят на легендарната ботаническа градина напуска бизнеса и се отдава на хобито си

Владимир Путин: Енергетиката е един от приоритетите в сътрудничеството между Русия и Германия

Руби Роуз ще играе супергероиня лесбийка Тя е секси и обича да се татуира

Прокуратурата се зае със смъртта на родилката в Сливен

На 3 септември стачка ще блокира фериботи и кораби в Гърция

Валя Брадшоу – от модните корици в София до Мериленд Вярвам в магията на усмивката и в това, че хората може да стават по-добри, казва моделът, фотограф и дизайнер

Тежък старт за Йоканович и „Фулъм“ във Висшата лига

Доналд Тръмп е уволнил свързаните с разследването на руската намеса в САЩ

Спасители извадиха тялото на 42-а жертва под рухналия мост в италианския град Генуа

120 000 евро отнесе грък за изхвърлени кученца в контейнер за боклук

Променят екотаксите за автомобилите

Обмисля се промяна на екотаксите, които се заплащат при внос на автомобили в страната, съобщи вчера министърът на околната среда и водите Ивелина Василева. Идеята е те да се обвържат с количеството въглеродни емисии, отделяни от двигателя.

В момента размерът на таксата зависи изцяло от възрастта на автомобила, но не е обвързан с екологичност. За новите коли таксата е в размер на 146 лева. За автомобили на възраст до 5 години сумата е 200 лева. За возилата между 5 и 10 години се плащат 253 лева, а за тези над 10 години – 267 лева.

Екотаксата, наричана още продуктова такса за рециклиране на МПС, се заплаща в КАТ при регистрацията на автомобила. Парите влизат в държавното предприятие ПУДООС към Министерството на околната среда и водите (МОСВ).

У нас единствено в Закона за местните данъци и такси има разпоредби, обвързани с евростандартите за вредни емисии от автомобилните двигатели, като има данъчни отстъпки за колите със сертификат от Евро 3 нагоре.

Експерти от МОСВ коментират, че от четирите вида горива, предлагани у нас, най-голям замърсител е дизелът заради саждите и полиароматните въглеводороди, които отделя.

След него се нарежда бензинът, който съдържа бензен и летливи органични съединения. По-малко замърсявания има от пропан-бутана, а най-екологичното автогориво е природният газ.

Регистрираните у нас леки автомобили са 2,9 млн. броя. От тях 1,75 млн. са бензинови, а останалите – дизелови.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.