Над 20 000 лв. за своя кауза събра Ротари клуб – Велико Търново на бляскав благотворителен бал Кметът на старата столица Даниел Панов стана почетен член на хуманитарната организация

Почерпен шофьор опитал да избяга от катаджии и се метнал в дере

Директори на столични училища се запознаха с иновативни технологии в сферата на дигиталните умения

Разкриха две домашни наркооранжерии през почивните дни в Костинброд и Самоков

Валери Симеонов пред „Труд“: Избирателите са ме пратили в парламента и би следвало да се върна

Тони Димитрова пристига в Благоевград за концерт спектакъл с Разградска филхармония

Дипломираха се магистрите от випуск 2018 на Стопанската академия в Свищов

Премиерът възложи на ДАНС и МВР проверка на издадените български документи за самоличност на чужди граждани за последните пет години

1350 лв., 400 евро и злато хвърлила жена от терасата си и се крила да не я застигне престрелка

Изкуствен интелект открива бързо и без болка рак на гърдата Болестта коси все повече млади българки

БЧК подпомага бездомници и уязвими ученици

Арестуваха измамник от Горна Оряховица с 4180 лева Потърпевшата е от Плевен и оставила сумата върху контейнер за смет на улицата

Германия забранява влизането на 18 саудитци заради убийството на Хашоги

Румен Петков: Абсурдно е „Булгартрансгаз“ да компенсира намаляващите си приходи от транзит на газ, чрез необосновани такси, които увеличават цената за потребителите у нас

Застраховател осъди община да му възстанови пари за спукани гуми Мотивът е, че кола се е повредила в необозначени и необезопасени неравности

Китай може да построи плавателен канал между Варна и Русе

Китай може да построи плавателен канал от Варна до Русе, съобщава maritime.bg. Това потвърди областният управител на Варна Стоян Пасев.

Три мащабни проекта са били предложени на посланика на Поднебесното царство у нас за развитие на Североизточния регион. „Освен градеж на плавателен канал, който да свърже Черно море и река Дунав, сме предложили изграждане на аутобан и железопътна линия“, каза областният управител.

По думите му е била открита цялата документация от 1972 година, когато е извършено цялостно проектиране на канала. „За щастие проектът, разработен от 3000 проектанта, не е унищожен“, каза Пасев и добави, че по много обща сметка градежът сигурно ще глътне 3,6 млрд. лева.

От администрацията на областта обаче дебело са подчертали пред китайските партньори, че държавни гаранции за подобен градеж не могат да бъдат осигурени. „Подобен мащабен проект би имал значение не само за България, а за целия съюз“, добави още Пасев. Според него предложеният проект се е харесал на китайската страна и към него има интерес, но предстои да се водят още разговори.

„Това е една много стара идея, която е свързана с нарастването на силата на морското обществено движение у нас и водещата роля на Българския морски народен сгоров през 20-те години. Идеята се издига и обсъжда на високо равнище, както и сред професионални организации на архитекти, инженери и строители. България е много ощетена след Ньойския договор, оставаме без Северна и Южна Добруджа. Именно това е причината за търсене на начини за съкращаване на превозите и повишаване атрактивността на пристанищата във Варна и Русе чрез свързването им с канал. Голямо е било общественото движение за защита на тази идея, защото каналът осигурява поминъка на голяма част от населението, а и не на последно място подобен проект би осигурил водоснабдяване на тази част от страната. По времето на социализма идеята се издига отново. Доколкото ми е известно има изчисления до стотинка на стойността на целия проект. Наши специалисти дори са ходили в тогавашната ГДР и е възприета идеята за използване на шлюзова система, за да се ликвидира денивелацията между Русе и Варна. Според идеята, началото на канала е трябвало да бъде във Варненското езеро, където в момента е Пристанище Варна – Запад. Има две мнения за провала на проекта. Според първото, което е по-логично, направените изчисления не са окуражили хората и проектът е оставен за по-добри от финансова гледна точка времена. Според второто мнение, което е по-скоро част от градския фолклор, Тодор Живков е отстъпил пред Чаушеску, а Румъния изгражда канала Черна вода – Констанца“, обяснява пред Maritime.bg главният редактор на „Морски вестник“ капитан II ранг о.з. д-р Атанас Панайотов.

Китай започна строителството на новия плавателен канал в Никарагуа. Огромният инфраструктурен проект, който трябва да се конкурира с Панамския канал, е финансиран с 50 млрд. долара. 278-километровият канал трябва да бъде готов около 2020 година, а според правителството на страната ще осигури 10% растеж за местната икономика.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.