Делио Роси преди „Вадуц“: Бъдещето ми зависи от резултатите

Актьорът Дейвид Хаселхоф ще се жени за трети път

Дете с ротавирус в инфекциозното след плаж в Обзор

Цвета Караянчева отиде в дома на Николай Колев

Рим обяви първа миграционна победа Салвини: Вече не сме бежанският лагер на Европа

Тифозите на „Ювентус“: Кристиано, донеси ни Шампионска лига!

Празненствата във Франция отнеха два човешки живота

Срещата на 4 очи между Путин и Тръмп продължи над 2 часа

Прекланяме се пред паметта на жертвите на старозагорското клане

Започна изплащането на обезщетенията за фермерите, чиито овце и кози са евтаназирани заради чума

Осъдиха условно 39-годишна улична проститутка

Валери Симеонов: Нелегални заведения в Шкорпиловци ще бъдат узаконени

Военен самолет се разби в Румъния

Показаха печката-искра по делото „Хитрино“

Фермерите от Шарково: В сряда протестираме в София Настояват за над 300 лв. за овца и над 700 лв. - за коч

Китай може да построи плавателен канал между Варна и Русе

Китай може да построи плавателен канал от Варна до Русе, съобщава maritime.bg. Това потвърди областният управител на Варна Стоян Пасев.

Три мащабни проекта са били предложени на посланика на Поднебесното царство у нас за развитие на Североизточния регион. „Освен градеж на плавателен канал, който да свърже Черно море и река Дунав, сме предложили изграждане на аутобан и железопътна линия“, каза областният управител.

По думите му е била открита цялата документация от 1972 година, когато е извършено цялостно проектиране на канала. „За щастие проектът, разработен от 3000 проектанта, не е унищожен“, каза Пасев и добави, че по много обща сметка градежът сигурно ще глътне 3,6 млрд. лева.

От администрацията на областта обаче дебело са подчертали пред китайските партньори, че държавни гаранции за подобен градеж не могат да бъдат осигурени. „Подобен мащабен проект би имал значение не само за България, а за целия съюз“, добави още Пасев. Според него предложеният проект се е харесал на китайската страна и към него има интерес, но предстои да се водят още разговори.

„Това е една много стара идея, която е свързана с нарастването на силата на морското обществено движение у нас и водещата роля на Българския морски народен сгоров през 20-те години. Идеята се издига и обсъжда на високо равнище, както и сред професионални организации на архитекти, инженери и строители. България е много ощетена след Ньойския договор, оставаме без Северна и Южна Добруджа. Именно това е причината за търсене на начини за съкращаване на превозите и повишаване атрактивността на пристанищата във Варна и Русе чрез свързването им с канал. Голямо е било общественото движение за защита на тази идея, защото каналът осигурява поминъка на голяма част от населението, а и не на последно място подобен проект би осигурил водоснабдяване на тази част от страната. По времето на социализма идеята се издига отново. Доколкото ми е известно има изчисления до стотинка на стойността на целия проект. Наши специалисти дори са ходили в тогавашната ГДР и е възприета идеята за използване на шлюзова система, за да се ликвидира денивелацията между Русе и Варна. Според идеята, началото на канала е трябвало да бъде във Варненското езеро, където в момента е Пристанище Варна – Запад. Има две мнения за провала на проекта. Според първото, което е по-логично, направените изчисления не са окуражили хората и проектът е оставен за по-добри от финансова гледна точка времена. Според второто мнение, което е по-скоро част от градския фолклор, Тодор Живков е отстъпил пред Чаушеску, а Румъния изгражда канала Черна вода – Констанца“, обяснява пред Maritime.bg главният редактор на „Морски вестник“ капитан II ранг о.з. д-р Атанас Панайотов.

Китай започна строителството на новия плавателен канал в Никарагуа. Огромният инфраструктурен проект, който трябва да се конкурира с Панамския канал, е финансиран с 50 млрд. долара. 278-километровият канал трябва да бъде готов около 2020 година, а според правителството на страната ще осигури 10% растеж за местната икономика.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.