Броят на убитите при атентата в Кабул нарасна до 57 души

Д-р Христо Алексиев – един филантроп от Хамбург От 10 години българинът увлича сънародници и германци за каузата на отец Иван като организира здравен център в Якимово

„Мисия България“ превзе и Китай Откриха Българистичен център в Пекин

Еманюел Макрон смята Владимир Путин за силен лидер, който се стреми да направи Русия велика

Хиляди българи и чужденци се хванаха за ръце на Голямото хоро в Брюксел, организирано от евродепутата Ева Майдел (СНИМКИ)

Истински трупове и органи на изложба в София Гидове дават съвети за здравословен живот

“Балони на любовта” пред Народния театър с инициатива срещу омразата между разделените родители и децата им (СНИМКИ)

“Арсенал” вилнее в края

Чужденци ще строят конна база край Банско,ще инвестират и в Петрич

Пожар избухна в небостъргач в Дубай Няма сведения за пострадали

Погнаха комари, кърлежи и гризачи в Ломско

Баба се удави в канал в монтанско село

Георги Христов изравни 40-годишен рекорд

Меси спечелил 8 трофея повече от Роналдо

Цигареният дим мирише на пари. Много пари Създаването на демоничен образ на пушача се оказа златна кокошка

Разследват инцидента с „Фалкона“ за саботаж

Версията за саботаж срещу премиера във връзка с инцидента с правителствения „Фалкон“ не е изключена и това е наложило самолетът да бъде запечатан и охраняван, докато не дойдат представители на швейцарската фирма, която го поддържа технически. Това обясни пред „Труд“ бившият шеф на правителствения Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев.

Разпореждането за запечтаване на самолета е издадено от НСО в сряда вечерта, след като „Фалконът“ се приземи благополучно на летище София. Преди това той кръжа 1 час над столицата, за да изразходи гориво, след като сигнализацията е показала, че левият колесник не се е прибрал. Швейцарците от „ТАГ Авиейшън“ трябваше да кацнат снощи в София.

Правителственият „Фалкон“ с години е стоял на открито, защото за него не се е намерил хангар въпреки предписанията на производителя, че машината трябва да се съхранява на закрито, каза преди това Пенчев по БНТ. Преди няколко години по тази причина се е стигнало дори до нарушаване на лаковото покритие.

Това обаче не може да бъде пряка причина за инцидента, смятат други експерти. Според тях най-вероятно електрониката е излязла от строя и затова колесникът изобщо не е могъл да бъде прибран. Инструкциите в такива случаи са самолетът да кацне обратно, което обаче не може да стане с пълен резервоар, защото тогава има опасност от експлозия на горивото.

Пилоти на „Фалкона“ в сряда вечерта са били Тодор Тодоров и Атанас Марков – едни от най-опитните служители на авиоотряда. Те бяха похвалени от премиера Бойко Борисов (виж вдясно).

Междувременно от вчера Авиоотряд 28 има нов шеф – Венелин Рачев, досегашен главен инженер. Предният – Тодор Бояджиев, подаде оставка в сряда заради несъгласие с начина на финансиране. Между смяната и инцидента няма никаква връзка, каза транспортният министър Ивайло Московски.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.