Външните министри на членките на НАТО се срещат в Брюксел

Родилка почина след продължителна кома

Белият дом публикува снимки от тайната среща на Майк Помпео и Ким Чен-ун

Борисов ще е гост на лидерска среща по процеса „Бърдо-Бриони“ в Скопие

Ким Чен-ун: Започва нов етап от историята Мун Дже-ин: Надявам се на открит диалог и постигането на твърд ангажимент

Стойчо Стоев предупреди “Левски”: Финалът със „Славия“ е коварен

9 тийнейджъри загинаха след порой в Израел

Американски сенатори са внесли проектозакон за блокиране на доставката на изтребители Ф-35 за Турция

Вижте как се срещнаха лидерите на Северна и Южна Корея (ВИДЕО)

Георги Петков: Дразни ме, че всички говорят за мача от 2013 година

Югът посреща с оркестър Ким Чен Ун (инфографика) 3000 журналисти отразяват историческата среща

На 27 април 2018 да почерпят

Държавният дълг е като семейна снимка Липсата на експертно говорене подвежда хората

Украйна гарантира обучението на български език на сънародниците ни

Доналд Тръмп ще посети Великобритания на 13 юли

Павел Станчев, главен изпълнителен директор на Би Ти Ви медия груп: Ще правим 4 български сериала и шоуто „Фермата“

– Г-н Станчев, мина първата година откакто сте начело на „Би Ти Ви медия груп“. Какво още ще променяте в групата?

– Смятам, че това беше много успешна година за нас. Без да правя сравнения с конкуренцията, а само с резултатите ни спрямо 2013 г., мога да кажа, че при всички възрастови групи зрители има сериозен ръст. През януари 2015 г. също стартирахме много добре спрямо януари 2014 г. Възвърнахме доверието на зрителите в новините и актуалните предавания на Би Ти Ви. Много успешен е и сутрешният блок, и то не само през седмицата, но и през уикенда, както и „Лице в лице“, а зрителите на „120 минути“ растат всяка неделя.

– Но вече го няма „Предай нататък“. Така Би Ти Ви не бяга ли от социалната функция като медия?

– В момента работим с продуцентите от „Харбър айлънд“ и съм оптимист, че много скоро – до няколко седмици, това предаване ще се завърне при нас. Може да е в нов час, но пак ще бъде „Предай нататък“ с Наталия Симеонова. Още повече че то е много добро и действително има и социална роля. Екипът получава 100-200 писма на ден от цялата страна.

От тази седмица по Би Ти Ви Екшън се завръща и Шампионска лига – ние държим правата за излъчване ексклузивно на футболните срещи до 2018 г. По Би Ти Ви Синема ще излъчим и церемонията по връчване на “Оскарите”. Там вече сме организирали срещи на зрителите с филмите, наградени с “Оскари” през годините.

– Преди време телевизията се опита да премести турските сериали от праймтайма, а сега отново се излъчват от 20 ч. Толкова много ли ги гледат зрителите?

– Да, гледат се. Защото разказват силни истории. За мен една програма е интересна, когато хората говорят за нея – независимо дали е филм, риалити, мач или новини. А ето, от няколко дни хората говорят за новия ни турски сериал „Завръщане“. Значи ги вълнува. Но ние не излъчваме само турски сериали. Имаме и руски, английски, сега излъчваме италиански сериал…

– А къде изчезнаха българските?

-Тази година Би Ти Ви ще покаже поне 4 български сериала. Първият е „Столичани в повече“, който се завръща от другия месец с осмия си сезон. Вторият е „Връзки“ на продуцентската компания „Емо Вижън“, в който ще видим Михаил Билалов, Яна Маринова и Лилия Маравиля. Снимките на последния епизод приключиха миналата седмица. Водим преговори и за нов сезон на „Революция Z”. И освен това започваме работа и по нов дългосрочен проект, от който възнамеряваме да произведем повече от 100 епизода.

– Т.е. ще гледаме нещо като „Дързост и красота“ по Би Ти Ви?

– Не. Това ще бъде вътрешна продукция, но по съществуващ формат. Става дума за сериала „Каквото и да струва“, който стартира миналата есен в Хърватия по телевизия Нова, която е собственост на CME (собственикът на Би Ти Ви медия груп) и има страхотен успех. Ние ще я адаптираме за българската действителност.

– Преди години, вие все още не бяхте в Би Ти Ви, телевизията направи „Къде е Маги?“ – адаптация по матрица, взета от Латинска Америка, която не предизвика интереса на зрителите. Не рискувате ли да се повтори този неуспех, след като не правите авторски сценарий?

– Всичко зависи как се адаптира и как се прави. На нас ни хареса сюжета на „Каквото и да струва“. Става дума за хумористична история с романтични елементи. Историята е за голяма фамилия, на която част от членовете живеят в града, а други – в селото, и ще бъде много интересно как ще се сблъскат техните светоусещания. Виждаме успеха на „Столичани в повече“, където нещата се случват в посоката – от селото към града, затова би бил любопитен и обратният експеримент. И оттук нататък всичко е в ръцете на сценаристите в екипа на Би Ти Ви.

Пак да повторя – ще направим всичко възможно до края на годината зрителите ни да видят на екрана тези 4 сериала, като е възможно да ги изненадаме и с пети (усмихва се). И се надявам, че нашата нова поредица, независимо че ще бъде по-скъпа за нас, отколкото да купим турски сериал, ще превземе интереса на зрителите.

– Би Ти Ви се промотира като „семейната телевизия“, но все повече програмата й се „отваря“ към провокативното. Възможно ли е да видим скоро предаване от рода на „Биг брадър“ при вас? Имаше слухове и за еротично предаване…

– На мен еротично предаване не са ми предлагали (смее се). Но наесен ще правим „Фермата“ – отново вътрешна продукция. Купихме лиценза за формата, който досега не е правен у нас, но има сериозен успех в Словакия и Словения, ще се прави и по други телевизии от семейството на СМЕ.

– В този формат участниците ще бъдат затворени във ферма на село и ще трябва да вършат неща, които зрителите от селата правят всеки ден. Какво ще му бъде интересното?

Ще видите и ще ви хареса, защото ще е различно от всичко, правено досега!

– Защо напоследък има тенденция телевизиите да правят основно вътрешни продукции, вместо да работят с външни фирми?

– Това е тенденция, която важи не само за България, но е важно как се дозират нещата. Тази пролет забавните предвания на Би Ти Ви са изцяло външни продукции. Ето, „България търси талант“ се прави от „Седем осми“, „Мастер шеф“ – от германската компания „Константин ентъртеймънт“. „Истински истории“ и „Папараци“ са дело на „Междинна станция“, а „Комиците“ и „Столичани в повече“ ги прави „Дрийм тийм“. Със сигурност ще продължим да работим с външни продуценти.

– По Нова тв вече върви риалитито „Съдби на кръстопът“. Кое е по-различното в „Истински истории“, което пуснахте и вие?

– Когато Иван и Андрей дойдоха при мен с тази идея, аз подходих с недоверие към проекта. Когато обаче видяхме пилотният епизод, толкова ми хареса, че поисках веднага да го излъчим. Това е един от малкото подобни случаи в моята кариера. Разликата между „Истински истории“ и всички подобни предавания е, че тук историите действително са истински – от дневника на двама психолози. А зрителите разбират и усещат истинското.

– Всички тези промени и налагането на повече забавление в ефира на Би Ти Ви водят до слуховете, че телевизията се прави по-продаваема. Би Ти Ви на пазара ли е?

– Не! Ние сме част от СМЕ, която е водещата тв компания на 6 пазара в Централна и Източна Европа. Преди година „Тайм Уорнър“ пък стана най-големият акционер в нея. Това осигурява не само добра финансова стабилност, но и достъп до телевизионното съдържание, което произвежда един от най-големите филмови гиганти.

– С Нова тв често спорите за рейтингите. Защо зрителят трябва да се интересува от това какво е било по-гледано, след като сам решава какво му харесва?

– Да, така е. Крайният зрител има своите вкусове и той може да гледа и нишови канали. Тук става дума за друго, което е важно за бранша, за всички, които се занимават с телевизии, медии и с реклама – на пазара да има една валута. На всеки пазар, където работи СМЕ, има само една система, която мери рейтингите на телевизиите. В България нашите колеги от Нова тв въведоха втора система и това създаде объркване на пазара. Всеки ден се срещам с рекламодатели, агенции, продуценти, журналисти и разбирам, че ги притеснява разликата между данните на двете агенции.

– И какъв е изходът?

– Решението е да се създаде саморегулаторен орган. Аз имам честта да бъда един от основателите на Потребителския комитет през 2005 г., в който имаше представители на най-големите рекламодатели, на рекламните агенции и всички телевизии. И това беше първата стъпка за каквато и да е регулация на пазара. Още оттогава обаче е и една от слабостите му – че той е прекалено либерален. За разлика от т.нар. Обединен комитет на индустрията (JIC), какъвто има в другите страни и който ще следи по-строго ситуацията. В момента се изучават най-добрите практики и се надявам новият вид комитет да се създаде скоро, за да се избегне възможността например Нова тв да въведе и трета система, в случай че не й харесат данните от другите две.

– Вие в Би Ти Ви винаги ли сте доволни от резултатите, които отчитат в ГАРБ?

– Аз нямам съмнение в тези данни, защото системата на ГАРБ е одитирана от най-влиятелния институт в света в таза област – CESP. Ако има дни, когато не съм доволен от резултатите, тогава търся причината в нас и правим нужните промени в съдържанието си.

НАШИЯТ ГОСТ

Павел Станчев е главен изпълнителен директор на „Би Ти Ви медия груп“ от 1 февруари 2014 г. Преди това над 20 години той е управлявал различни медии в Централна и Източна Европа. Бил е главен изпълнителен директор на Antenna Югоизточна Европа, ръководил е телевизии в Сърбия, Черна Гора и Словения. Между 2004 г. и 2008 г. е бил главен изпълнителен директор на Нова тв. Бил е и изпълнителен директор на HBO Румъния, RTL Хърватска и Kanal D Румъния. Има магистърска степен по журналистика от Висшето училище по журналистика в Париж, Франция.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.