Отминалата 2014 година беше последна в живота на някои автомобили. Eдни си отиват тихо и безславно заради слаби продажби, други напускат пазара с почести и слава, защото не отговарят на повишените екологични критерии. От Европа се изтегля цяла марка като Chevrolet с пълната си гама, защото концернът майка General Motors дава приоритет на другата си дъщеря Opel. Тук ще ви припомним кои модели предприеха последното си пътуване през 2014-а и вече няма да ги видите в магазина.
Chevrolet Trax
Симпатичният компактен SUV освободи европейската територия за техническия си близнак Opel Mokka. Заедно с него от континента се изтеглиха и другите модели с „голям плюс” на решетката – Spark, Aveo, Crus, Orlando, Malibu, Captiva, Volt.
Peugeot 807
Концернът PSA се движи по курс към намаляване на моделите и съсредоточаване върху тези, които са най-рентабилни. В това число не попадат вановете Peugeot 807 и Citroen C8, които бяха спрени след 12-годишно присъствие на пазара.
Opel Agila
Техническият събрат Splash остава (засега) в програмата на Suzuki, но Opel зачеркна Agila. На нейно място през 2015-а ще се появи Karl, който е изцяло разработка на германците без участието на Suzuki.
Land Rover Freelander
Преструктурирането на гамата на Land Rover остави Freelander без пряк наследник. В празнината от спирането на модела трябва да паркира новият Discovery Sport, но той е по-голям и различен (дори с името си) автомобил.
Lancia Delta
През 2014-а удари последният час за лимузината Thema и кабриото Flavia, защото купувачите не искат американски коли (на практика Chrysler) в италианска опаковка. С Delta изчезва и чистокръвен представител на Lancia със спортни успехи в миналото.
Suzuki Alto
Моделът и името му потъват в историята, за да отворят път на нов автомобил. Наследникът на Alto се нарича Celerio.
Вижте останалите коли, които повече няма да видите в магазина, в новия брой на списание "Авто Труд"
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш