Чешкият премиер съди словашки вестник за твърдение, че е бил агент на комунистическите тайни служби

Оправдаха окончателно Николай Ненчев по делото за военните униформи

Турската централна банка повиши основната си лихва

Възможни са забавяния на граничните пунктове заради профилактика на информационната система

Обявиха международния конкурс за нов градски център на Велико Търново Архитекти от седем държави ще оценяват предложенията

СОС избира Владимир Клисуров за временно изпълняващ длъжността кмет на “Младост”

Григор измете Симон от Барселона

Изложба представя България като кино дестинация Симон Варсано е автор на снимките

Данък за колите според газовете Облагането на доходите няма да се променя

Роналдо и Меси вече не са сами

Заемите нараснаха с 555 милиона лева Хората спестиха 2,5 млрд. лв. за година

Фандъкова: Висшето транспортно училище вече обучава 120 машинисти и инженери за третия лъч на метрото

„Ню Имидж България“ купи 50 на сто от капитала на „Телеграф Медиа“ ЕООД

Премахват най-големите германски музикални награди “Ехо”

30-годишна софиянка на съд за два въоръжени обира

Леките автомобили с електронна винетка, няма да плащат тол такса

Леките автомобили няма да плащат такса за използване на магистралите в България. Така наречената тол система ще се отнася само за тежките автомобили с тегло над 3,5 тона. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Настоящата хартиена винетка вероятно ще бъде заменена с електронна, а тол таксата за тировете, се очаква да бъде въведена през 2018 г.

„За да е по-справедливо тежкотоварните автомобили трябва да заплащат за изминато разстояние, както е в Австрия и Германия, а леките автомобили няма да заплащат тези такси”, обясни Павлова.

„Има два вида системи за плащане – едната е на принципа на публично-частното партньорство. Например, определен инвеститор изгражда 100 км пътен участък, чрез събирането на „тол” такса за тези 100 километра от приходите за ползване на тази отсечка се калкулира стойността на строителството на тази магистрала”, посочи министърът.

„Ние говорим за нещо различно, това е единият вариант за финансиране на тези отсечки, за които нямаме публично финансиране, под каквато и да е било форма, за всичко останало говорим за цялостна промяна на системата и от тези хартиени винетки, които сега ползваме, да минем към електронни такива и от друга страна превозните средства над 3,5 т да заплащат за изминато разстояние“, допълни Лиляна Павлова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.