На 16 януари 2019 да почерпят

Юнкер: Призовавам Великобритания да изясни намеренията си възможно най-скоро Кой ще има куража да каже какво е единственото позитивно решение, попита Туск

Британският парламент отхвърли сделката за Брекзит Лидерът на лейбъристите Джереми Корбин поиска вот на недоверие към правителството

Албанският език вече е втори официален в Македония

Мей призова депутатите да гласуват „за“ сделката за Брекзит

Цистерна със сярна киселина се обърна на околовръстния път във Видин Превозното средство е изправено, мястото - обезопасено

Сомалийските радикални ислямисти поеха отговорност за атаката в Найроби

Всеки трети пенсионер e в риск от бедност

Тръмп искал да вади САЩ от НАТО Вашингтон осигурява над една пета от бюджета на пакта

Буферната зона по границата със Сирия ще бъде под турски контрол, заяви говорителят на Ердоган

Силен вятър ни очаква утре

Пазаруваме по-често на кредит

Грипът захапа половин България Епидемията обхваща цялата страна в края на януари

Жената, пътувала със задържания за нападение на курсанти от НВУ: Изпревариха ни и ни показаха среден пръст

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 16 януари 2019

Китайци искат да строят третия лъч на метрото в София

Китайската фирма „Чайна комюникейшън кънстръкшън къмпани“ заедно с българска фирма е сред мераклиите да строят третия лъч на столичното метро. Процедурата за изграждането на най-трудния участък от театър „Зад канала“ през центъра до кв. „Красно село“ е разделена на 4 позиции, съобщава „Капитал“.

Централният участък от третия лъч, за който ще бъде осигурено финансиране по оперативна програма „Транспорт“, е с дължина 7 км. Той е изцяло подземен и ще има 7 станции. Те ще са разположени по трасето от бул. „Владимир Вазов“, ул. „Проф. Милко Бичев“, бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“, Орлов мост, бул. „Васил Левски“, бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Прага“, ул. „Г. Софийски“, ВМА, кръстовището на булевардите „България“ и „Гешов“ и улиците „Кюстендил“ и „Житница“.

Сред мераклиите са и две турски компании – едната е познатата „Доуш иншаат ве тинджарет“, която строи част от втория лъч на метрото. Конкурентка й е Guelermak, която е изграждала истанбулското метро. За първи път у нас ще се бори и испанската „Ел Ду“ в обединение с „Конструктора Сан Хосе“. Чешката „Метростав“ дебютира с обединение с „Метропроект – Прага“. Нови са и италианските Seli Overseas и Grandi Lavori Fincosit S.p.A, които са в надпреварата с обединението „Метро София 2015“.

Изпълнителите трябва да бъдат избрани до май, а договорите с тях ще бъдат сключени през юли. Те ще имат три месеца да изготвят работните проекти със срокове за изпълнение.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.