Принц Хари покани брат си принц Уилям за кум на сватбата

Съдът на ЕС: България е нарушила Директивата за птиците

КЕВР ще решава за продажбата на над 20% от енергийните дружества Това реши парламентът с промени в Закона за енергетиката

Запалянковци трошили автобус и псували полицаи

Румен Радев: Високо ценим споделения опит на Швейцария в системата на дуалното професионално образование

Започна пръскане срещу кърлежи в Търговище

Осъдиха мъж и жена, държали 3224 литра контрабанден алкохол за 27 686 лева

Единадесет партии ще могат да участват в предсрочните избори в Турция

Около 20 пострадали след изтичане на фенол в химически завод в Чехия

Румен Радев: Перспективата на България е да задълбочи европейската си интеграция, а това е невъзможно без присъединяване към Еврозоната

Чистачка пострада при късо съединение

София бе домакин на изнесено заседание на Военния комитет на ЕС

Почерпен млад водач удари челно завиваща кола и потроши още две паркирани

Светлината озари зала „България”

Д-р Ангел Кунчев: Имаме достатъчно ваксини Някои държави върнаха задължителните имунизации

Тежко лято по софийските улици

Основните ремонти на големите пътни артерии в София започват още в края на месеца и трябва да приключат до началото на учебната година.

Всичко зависи от времето и ако то позволява, още в края на март или началото на април ще започне реконструкцията на последния етап от пешеходната зона на бул. „Витоша”, обясни зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов.

Предвижда се входовете към булеварда за разходки да бъдат преградени с пиломати (колчета, които се прибират в земята), така че между бул. „Патриарх Евтимий” и ул. „Солунска” да не могат да влизат автомобили. Подобни предпазни колчета бяха сложени преди години и по „Граф Игнатиев”, но после загубиха смисъл, след като шофьорите на държавни ведомства и посолства масово се сдобиха с дистанционни устройства, с които ги контролираха, а кола на дипломати се блъсна в тях.

Основен ремонт ще има и по булевард „Витоша” между бул. ”Патриарх Евтимий” и Южния парк.

Началото на първия по-голям и значим ремонт се очаква в началото на април или най-късно до средата на следващия месец. Става дума за „Цариградско шосе”, което частично бе обновено миналата година. Сега ще се копае по двете платна на отсечките от алея “Яворов” до моста на “Четвърти километър”, както и от бул. “Ал. Малинов” (от разклона за летището и “Младост”) до Околовръстния път. Това е един от приоритетите в програмата за рехабилитация на уличната мрежа на Столичната община за 2015 г.

Движението по голямата пътна артерия пак ще е в една от двете ленти, докато по другата работят майсторите, както беше и миналата година.

Най-късно до средата на септември, когато и трафикът ще стане по-интензивен, се очаква да приключат основните дейности по платната, поставянето на осветление, маркировка и бордюри, обясни Любомир Христов. Ако се наложат допълнителни строителни работи – например по локалното платно, те ще продължат и след старта на учебната година.

На повечето места, където ще има ремонти, очакваме проблеми с движението, тъй като градът е проектиран и изпълнен със сравнително тесни пътища, каза Христов. По думите му едно от големите затруднения в трафика ще бъде именно по „Цариградско шосе”, особено между „Яворов” и „Четвърти километър”. Ще направим всичко възможно да се работи и при удължено работно време, за да се съкратят сроковете, но без да се отразява на качеството, обеща Христов.

След като приключи работата по „Цариградско”, е планиран ремонт на надлез на бул. „Драган Цанков”, близо до кръстовището за КАТ. Там все още не е приключила тръжната процедура, затова от общината не се ангажираха със срокове кога ще стартира работата. Но обещаха да се съобразят с пускането на нормалното движение по „Цариградско”, тъй като двата пътя до известни степен алтернативи един на друг. Ремонтът на „Драган Цанков” не е много голям, но със сигурност ще се отрази на движението около КАТ, смята Христов.

Ново кръстовище ще се изгражда и на булевардите „Иван Гешов” и „България”. Миналата седмица е приключило делото във ВАС, като съдиите са се произнесли в полза на Столична община. Вероятно работата ще започне в края на лятото. Естакадата ще е с окачено кръгово кръстовище на второто ниво и ще струва 16 млн. лв.

Още през май ще започне пренареждането на паветата по бул. „Дондуков”. Ремонти ще има и по ул. „Раковски”. По-голямата част от района там – между „Дондуков” и бул. „Сливница” бе поправена миналата година. Сега остава участъкът от „Сливница” до ул. „Козлодуй”. Идеята е той да се ремонтира през лятото, когато има по-малко движение в района, а затруднения в трафика се очакват само за около месец.

Предстои обновление и на ул. „Козлодуй”, като там ще се съвмести с ремонта на релсовия път за трамвая. Успоредно с това ще се копае и в участъка по „Раковски”.

По бул. ”Сливница” също ще се работи от моста над жп линията към кв. ”Захарна фабрика”.

За 2015 г. е планиран ремонт и на бул. „Владимир Вазов” от моста ”Чавдар” до бул. ”Ботевградско шосе”, но там все още тече процедурата за изпълнител и затова разкопаването ще започне най-рано през втората половина на годината.

Тази година вероятно ще се приключи и с пробива при болница “Токуда”, който ще свърже Семинарията с бул. ”Черни връх” през ул. ”Сре¬бърна”. Реконструкция ще има и на булевардите ”Прага” и ”Монтевидео”, както и на кръговото около Руски паметник.

Цялата програма за строителство и ремонти през 2015 г. ще е 147 млн. лв.

Големи надежди за облекчаване на пътния трафик се възлагат и на метрото, след като през април ще се пуснат в действие отсечките от бул. ”Цариградско шосе” към летището и Бизнес парка. Общината е готова с проектите и за третия лъч на подземната железница, като се очаква работата по тях да започне след средата на годината.

Извън големите обекти са планирани ремонти и на квартални улички и обновяване на 10 по-малки моста.

Планове за улични ремонти в София през 2015 г.

А – Кръстовище на две нива – бул. „Акад. Ив. Евст. Гешов“ и бул. „България“

Б – Кръстовище на две нива при Семинарията

В – Релсов път по бул. „България“ – II етап

3. бул. „Тодор Каблешков“

5. бул “Монтевидео” и ул. “Боряна”

6. бул. “Владимир Вазов” и “Ботевградско шосе”

8.бул. “Княз Ал. Дондуков” и ул “Кракра”

9. бул. “Прага”

11. бул. “Цариградско шосе”

12. бул. “Сливница”

13. бул. “Витоша”

16. бул. “Овча купел”

19. ул. “Проф. Д-р Иван Странски” и ул. “Акад. Ст. Младенов”

20. ул. “Козлодуй”

21. ул. “Г. С. Раковски”

102. ул. “Обиколна”

103. улици около Технопарк

104. ул. “Феникс” – “Промишлена”

105. ул. “Рилска обител”

106. ул. при Социален дом

107. пробив “Петър Дертлиев”

108. ул. “Войводина могила”

109. ул. “Народен герой”

111. ул. “Цар Симеон”

112. ул. Витиня

113. улици в “Лозенец”

114. улици в “Оборище”

115. улици в “Средец”

116. ул. “Княжевска”

117. ул. “Солунска”, “Княз Борис I”, “Цар Асен”

118. ул. “Каменно цвете”

119. ул. “Росаля”

120. бул. “Хемус”

121. ул. “Ат. Узунов” и “В. Атанасов”

122. мост по ул. “Брод”

124. мост над р. Слатинска

125. мостове по бул. “Евл. и Хр. Георгиеви”

126. надлез бул. “Драган Цанков”

127. бул. “Витоша” – пешеходна зона

129. подпорна стена по ул. “Н. Петков”

123. мост по ул. Одеса

128 мост по ул. Ат. Цветанов

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.