Ангел Кунчев: Около 15-25% от децата у нас са с наднормено тегло

Ремонт на пътния възел при Околовръстното и бул. „България“

С опасност за живота е блъснатата от автобус възрастна жена в Пазарджик

Здравните министри от ЕС се събират на неформално заседание в НДК

Затвярят 15 км от магистрала “Струма” край Дупница Определен е обходен маршрут

Обявяват присъдата на парижкия атентатор Салах Абдеслам

Генералният секретар на ООН: Съветът за сигурност не може да реши международните проблеми в сегашния си вид

Южна Корея спира да облъчва Севера с пропаганда

Вечеря изненада за Макрон в САЩ Френският президент пристига във Вашингтон днес

МВФ прие нови правила за оценяване на корупцията

Франция засилва граничния контрол в южните Алпи

И днес ще е топло и слънчево

The Times: Годеникът на Юлия Скрипал се оказа руски агент Степан Викеев изчезна от социалните мрежи, не отговаря и на обажданията й

Ултрасите и услугите

На 23 април 2018 да почерпят

Георги Балабанов засне най-добрия филм за прехода

Д-р Николай Михайлов превръща “Досието Петров” в достоверен разказ

В тази киноистория всичко е измислено. “Досието Петров” обаче е най-автентичният, смислен и добре направен български филм за ПРОМЯНАТА. За онези години малко преди и доста след 1989-а, през които всъщност нищо не се промени – ченгета, досиета, разпределение на пари и постове, човешки съдби, провалени от все същото задкулисие…

Всички досегашни опити да бъде уловена есенцията на най-новата ни история бяха по-малко или повече провали. Прави го документалистът Георги Балабанов (“Граница на мечтите” за Христо и Анани Явашеви) с впечатляващ дебют в игралното кино. С “Досието Петров” тази вечер се открива 19-ият международен “София филм фест”, а от петък филмът тръгва и по екраните в страната. И ако не събере многобройна публика, вината няма да е на авторите.

Защо една актриса е изпратена принудително в психиатрия и е превърната в отрепка? И защо мъжът й, също артист от Народния театър, напуска “доброволно”, за да чете прощални слова на гробищата? Заради бунт на сцената по време на спектакъл за Ленин пред очите на високопоставени другари…

А защо месеци по-късно, когато демокрацията вече е победила, същият този артист – Александър Петров, не живее върху дисидентски лаври, а отново е в зловеща хватка? Защото през цялото време е бил манипулиран от любим професор театрал и шайка от ДС, която бърза да унищожава досиета, да усвоява милиони, да гради банки и партии, да убива… Звучи гадно, но го преживяхме. Или както казва режисьорът, “няма реални прототипи – има реална епоха”.

Балабанов е автор и на сценария съвместно с легендарния Жан-Клод Кариер (“Дневна красавица”, “Този неясен обект на желанието”, „Непосилната лекота на битието”). Работят по филма около 10 години, а за финалния му вид огромна заслуга има психиатърът д-р Николай Михайлов. Той помага не само при заснемането на сцените в болницата, а и за превода на български, за избора на музиката, дори работи индивидуално с всеки от актьорите (Михаил Билалов, Христо Шопов, Деян Донков и др.).

“Досието Петров” носи финеса на европейски филм. И качествата на доброто кино – стегнат и ясен разказ, живи образи и финал, който можеш сам да довършваш.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.