На 21 август 2018 да почерпят

Валери Божинов разцепи Враца

Русия показа „изтребител на дронове“ Деривация-ПВО ще може да сваля както дронове, така и ракети

“Левски“ избира между естонец и наш национал

Инженерът, проектирал моста „Моранди“, сам предупредил за агресивна корозия

„Олимпик“ пали застрахователна война с Кипър Няма яснота кой ще изплати парите в България

Катастрофа с 3 коли стана на магистрала „Тракия” В болница е 29-годишна пътничка

Имаме ли право на допълнителен платен отпуск?

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 21 август 2018

По 314 лева харчи българинът за почивка По-икономични от нас са латвийците и румънците

Двама души са арестувани във връзка със стрелбата по сградата на американското посолство в Анкара

Строят 7 детски площадки в „Младост“ Съоръженията струват 280 000 лева

Хиляди учители не достигат в страната Увеличението на заплатите цели справяне с кадровия дефицит

Евакуираха село в гръцкия полуостров Пелопонес заради горски пожар

Голяма част от София без топла вода за 10 дни Правят профилактика и ремонти на топлопреносната мрежа

Слънцето зарежда самолет при околосветски полет

Захранван от слънцето самолет излетя вчера от Абу Даби в опит да направи околосветска обиколка, която се очаква да продължи около 5 месеца. Целта на рекордния опит е да покаже възможностите на източниците за възобновяема енергия.

„Приключението започна“, обяви шефът на компанията „Солар импулс“ Бертран Пикар (57 г.), след като пилотът Андре Боршберг (63 г.) отлепи едноместната машина от летището. Шест часа по-късно той бе над Оманско море, с което измина 65% от 400-те километра до първата спирка – оманската столица Мускат. Двамата швейцарци ще се сменят на спирките при управлението на самолета „Солар импулс 2“, който бе разработван и тестван 13 години преди историческия полет. Трима инженери на компанията АББ, която има офиси и в България, работиха по проекта заедно с екипа на „Солар импулс“, за да се подобри ефикасността на соларните клетки и да се подсили зареждащата електроника на батерийните системи на самолета.

Пикар и Боршберг преминаха интензивна подготовка за полета, включително йога и самохипноза, с цел да могат да отпочиват с кратки дремки до 20-ина минути и да бъдат бодри, като се събудят.

Пилотите ще поддържат връзка с центъра за контрол на полета в Монако, където при излитането бе и принц Албер II. Там 65 метеоролози, диспечери и инженери ще помагат за успеха на начинанието. Още толкова души наземен персонал пътува с пилотите между спирките с друг самолет.

Най-голямото предизвикателство в това пътешествие се очертава непрекъснатият полет от от Нанцин (Китай) до Хаваи – планирано е разстоянието от 8500 км да бъде преодоляно за 5 денонощия

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.