“Мондео” гледа света с нови очи

Дълго време трябваше да мине, докато се роди новото „Мондео“. Феновете на най-луксозната лимузина на „Форд“ няма как да не са доволни. Автомобилът хвърля ръкавицата на предизвикателството към премиум марки и модели като „Ауди А4“, БМВ Серия 3 и „Мерцедес С-класа“. В такава компания трябва да се признае, че задачата на „Мондео“ никак не е лека. Но - който се плаши от мечки, не ходи в гората. „Форд“ атакува с широка гама бензинови и дизелови двигатели плюс хибридна версия.

„Мондео“ гледа света през нови очи в буквалния смисъл на думата. Клиентите в Европа за първи път получават адаптивни LED фарове, които се нагаждат според пътната обстановка – скоростта, ъгъла на завиване, външната светлина. Ако карате по-бързо, фаровете светят с по-дълъг и прав сноп. Ако сте в града, „свалят очи“ надолу, за да е по-добра видимостта пред автомобила. Завивате ли бавно, лъчът „поглежда“ към външната страна на пътя. Там би могло да има пешеходец или велосипедист. А при по-висока скорост светлината е концентрирана в завоя. С такива „умни очи“ шансовете за произшествия намаляват до минимум.

„Форд“ се е постарал „Мондео“ да запази отличителни си черти, с които стана един от бестселърите в средния клас. Моделът за първи път бе видян на автосалона в Детройт през 2012 година под името „Фюжън“. Предната част наподобява на „Фокус“ и „Фиеста“, а решетката е като заимствана от „Астън Мартин“.

Флагманът на “Форд” е оборудван с подобрена система за паркиране без ръце. Асистентът предупреждава шофьора за предмети от двете страни на колата, отпред и отзад. Системата работи при перпендикурянто паркиране, а е гарнирана и с друга - за напускане на паркомясто.

Още един дебют има в новото „Мондео“ - надуваеми задни колани. При катастрофа те се пълнят светкавично с въздух и разпределят удара на пет пъти по-голяма площ, отколкото нормалните колани.

„Форд“ е екипирал лимузината с електрически регулируем волан с памет, мултиконтурни седалки с масажираща система и гласова технология SYNC 2 за управление на инфоразвлекателната система.

Усъвършенствана е технологията MyKey. Тя е предназначена за младите шофьори. Чрез ключа на автомобила могат да се програмират различни ограничения - на входящите обаждания, на максималната скорост, забрана за деактивиране на системите за сигурност. Дори не позволява да се слуша музика „на макс“. И на последно място - забравете двигателят да запали, ако не сте сложили предпазните колани. Чрез такова програмиране родителите ще бъдат по-спокойни, когато дават автомобила на порасналите си деца. При толкова системи за сигурност не е учудващо, че „Мондео“ получава пет звезди за безопасност.

Стигаме и до „сърцето“ на модела. Той се предлага с три бензинови двигателя. А един от тях вече е световен рекордьор. Еднолитровият EcoBoost печели приза за №1 на годината за трети пъти поред! Три са опциите и за дизелови агрегати. А хибридният вариант може да премине 135 километра само на ток. Двулитровият бензинов двигател и електрическото задвижване дават 187 конски сили мощност при среден разход 4,2 л/100 км!

За първи път „Мондео“ ще се предлага и със задвижване 4х4.

Освен нови „очи“ и „сърце“, автомобилът е и с нова конфигурация на задното окачване с интегрална връзка за подобрена рафинираност и динамично управление. Каросерията е с 10 процента по-яка в сравнение с предходното поколение. В допълнение има електрическо сервоуправление и оптимизирана антиблокираща спирачна система, намаляваща спирачния път с повече от метър от 100 км/ч. За първи път в индустрията се използва хидроформирана високоякостна стомана за производството на А- и В-колоните, както и за релсите на покрива. Новата магнезиева структура на задния капак при версиите с 4 и 5 врати сваля теглото с до 40 процента в сравнение със стоманения еквивалент.

Редуцирането на теглото е допълнено от намаляващи разхода технологии като старт-стоп системата.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили