На 20 април 2018 да почерпят

Лекар, обвинен за смъртта на поп певеца Принс, ще плати 30 000 долара глоба

Изявление на президента Румен Радев след заседание на КСНС на тема „Актуални рискове и заплахи за националната сигурност на Република България. Състояние на Въоръжените сили. Необходими мерки“

Корнелия Нинова: Предложих в модернизацията на армията да се включат Българската отбранителна индустрия и бизнеса

Прессекретариатът на президента срещу Цветан Цветанов: Прокарвал ли е Радев становище срещу НАТО на КСНС

Министър Красимир Каракачанов: Очакваме над 130 млн. лева за отбрана до 2019 г.

Пентагонът: Сирийското правителство запазва ограничена възможност за химическо нападение в бъдеще

Пази ни армия без хора и техника Войникът получава по-ниска заплата от шофьор в градския транспорт

Иракчанка опита да влезе в Румъния с чужд британски паспорт, закупен в България

Пишат как се започва бизнес Въвеждат електронни обществени поръчки

Министър Ангелкова: Това лято очакваме значителен растеж на чуждестранните туристи

ЦСКА в кубчето на Рубик

Мутри изнудили баба да пренася кокаин Банда от 7 врачани вече е зад решетките, един от тях бил беглец от правосъдието

„Трансформации“-те на Благой Иванов

Вижте акцентите от броя на “Труд” в петък, 20 април 2018

“Мондео” гледа света с нови очи

Дълго време трябваше да мине, докато се роди новото „Мондео“. Феновете на най-луксозната лимузина на „Форд“ няма как да не са доволни. Автомобилът хвърля ръкавицата на предизвикателството към премиум марки и модели като „Ауди А4“, БМВ Серия 3 и „Мерцедес С-класа“. В такава компания трябва да се признае, че задачата на „Мондео“ никак не е лека. Но – който се плаши от мечки, не ходи в гората. „Форд“ атакува с широка гама бензинови и дизелови двигатели плюс хибридна версия.

„Мондео“ гледа света през нови очи в буквалния смисъл на думата. Клиентите в Европа за първи път получават адаптивни LED фарове, които се нагаждат според пътната обстановка – скоростта, ъгъла на завиване, външната светлина. Ако карате по-бързо, фаровете светят с по-дълъг и прав сноп. Ако сте в града, „свалят очи“ надолу, за да е по-добра видимостта пред автомобила. Завивате ли бавно, лъчът „поглежда“ към външната страна на пътя. Там би могло да има пешеходец или велосипедист. А при по-висока скорост светлината е концентрирана в завоя. С такива „умни очи“ шансовете за произшествия намаляват до минимум.

„Форд“ се е постарал „Мондео“ да запази отличителни си черти, с които стана един от бестселърите в средния клас. Моделът за първи път бе видян на автосалона в Детройт през 2012 година под името „Фюжън“. Предната част наподобява на „Фокус“ и „Фиеста“, а решетката е като заимствана от „Астън Мартин“.

Флагманът на “Форд” е оборудван с подобрена система за паркиране без ръце. Асистентът предупреждава шофьора за предмети от двете страни на колата, отпред и отзад. Системата работи при перпендикурянто паркиране, а е гарнирана и с друга – за напускане на паркомясто.

Още един дебют има в новото „Мондео“ – надуваеми задни колани. При катастрофа те се пълнят светкавично с въздух и разпределят удара на пет пъти по-голяма площ, отколкото нормалните колани.

„Форд“ е екипирал лимузината с електрически регулируем волан с памет, мултиконтурни седалки с масажираща система и гласова технология SYNC 2 за управление на инфоразвлекателната система.

Усъвършенствана е технологията MyKey. Тя е предназначена за младите шофьори. Чрез ключа на автомобила могат да се програмират различни ограничения – на входящите обаждания, на максималната скорост, забрана за деактивиране на системите за сигурност. Дори не позволява да се слуша музика „на макс“. И на последно място – забравете двигателят да запали, ако не сте сложили предпазните колани. Чрез такова програмиране родителите ще бъдат по-спокойни, когато дават автомобила на порасналите си деца. При толкова системи за сигурност не е учудващо, че „Мондео“ получава пет звезди за безопасност.

Стигаме и до „сърцето“ на модела. Той се предлага с три бензинови двигателя. А един от тях вече е световен рекордьор. Еднолитровият EcoBoost печели приза за №1 на годината за трети пъти поред! Три са опциите и за дизелови агрегати. А хибридният вариант може да премине 135 километра само на ток. Двулитровият бензинов двигател и електрическото задвижване дават 187 конски сили мощност при среден разход 4,2 л/100 км!

За първи път „Мондео“ ще се предлага и със задвижване 4х4.

Освен нови „очи“ и „сърце“, автомобилът е и с нова конфигурация на задното окачване с интегрална връзка за подобрена рафинираност и динамично управление. Каросерията е с 10 процента по-яка в сравнение с предходното поколение. В допълнение има електрическо сервоуправление и оптимизирана антиблокираща спирачна система, намаляваща спирачния път с повече от метър от 100 км/ч. За първи път в индустрията се използва хидроформирана високоякостна стомана за производството на А- и В-колоните, както и за релсите на покрива. Новата магнезиева структура на задния капак при версиите с 4 и 5 врати сваля теглото с до 40 процента в сравнение със стоманения еквивалент.

Редуцирането на теглото е допълнено от намаляващи разхода технологии като старт-стоп системата.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.