Гл. комисар Николов: Вече има инциденти заради валежната обстановка в страната, но ситуацията е спокойна

Кметът на Банско изригна във фейсбук: Какво още искате “зелени” господа?

Прокуратурата внесе протест срещу домашния арест на агресивен и дрогиран шофьор на пътя

През проходите „Рожен”, „Пампорово” и „Превала” коли задължително трябва да се движат с вериги

Убиецът от „Банишора“ остава в ареста

Наоми Кембъл в полупрозрачна черна рокля на дефиле в Париж

Акция срещу черен пазар на дърва в Шуменско

Габровец е в болница с прободни рани след сбиване Ударите с нож били нанесени от жител на Дряново

Повдигнаха обвинение на пенсионер, държал контрабанден тютюн за 26 550 лева Мъжът е с мярка парична гаранция от 300 лева

Зелен автомобил на 2019 г. е Honda Хибридът Insight спечели наградата в САЩ

Шуменка в „акция“ хвърли 22 грама злато от тераса

Вижте докъде е стигнало строителството на „Адванс Бизнес Център“ в Младост (ВИДЕО)

Изправят пред съда четирима, откраднали злато за близо половин милион лева от пенсионерка

Бебето, починало в болница в Плевен, не е било болно от грип

Цветанов: За Европа е ясно, че без САЩ трудно може да гарантира сигурността си

Търсят се инвеститори за плавателен канал Русе-Варна за 3,6 млрд. лв.

Предложение за изграждане на плавателен канал между Русе и Варна беше прието на заседание на Регионалния съвет за развитие на Северен централен регион, съобщи „Фокус“.

На срещата присъстваха представители на всички пет области, включени в региона Велико Търново, Габрово, Разград, Русе и Силистра.

Председател на съвета е областният управител на Велико Търново проф. Пенчо Пенчев, освен него имаше и представители на академичните общности от посочените градове. Предложението за изграждане на плавателния канал беше втора точка от дневния ред и беше прието с 27 гласа „за” и 1 „въздържал се”.

Областният управител на Русе Стефко Борджиев обяви идеята за екстравагантна, но много ползотворна за региона. Той обясни, че първите проучвания за нея започват през 1972 г.

„Маршрутът на канала е 192 км. Като започва от Русе, преминава в близост до Разград и Русе и завършва във Варна. Стойността на проекта е 3,6 млрд. лв. Реализацията му не е осъществена поради невъзможността на държавата да го построи поради големината на разходите“, добави още Стефко Борджиев.

Той каза, че каналът, освен за развитие на речния и морския транспорт, ще служи и за напояване на плодородните почви в Добруджа и Лудогорието, както и за промишлено водоснабдяване на Северна България.

Плавателният канал ще съкрати водният път от Западна и Средна Европа до Черно море. Икономическите ползи се изразяват в ускоряване на превоза на товари по воден път от Европа към Близкия и Средния изток и обратно. Ще се засили използването на водния транспорт, който е екологичен и евтин. След като предложението бе прието то ще бъде внесено в Министерски съвет. След това ще се търси финансиране от инвеститори или от Европейски съюз

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.