КЕВР ще решава за продажбата на над 20% от енергийните дружества Това реши парламентът с промени в Закона за енергетиката

Запалянковци трошили автобус и псували полицаи

Румен Радев: Високо ценим споделения опит на Швейцария в системата на дуалното професионално образование

Започна пръскане срещу кърлежи в Търговище

Осъдиха мъж и жена, държали 3224 литра контрабанден алкохол за 27 686 лева

Единадесет партии ще могат да участват в предсрочните избори в Турция

Около 20 пострадали след изтичане на фенол в химически завод в Чехия

Румен Радев: Перспективата на България е да задълбочи европейската си интеграция, а това е невъзможно без присъединяване към Еврозоната

Чистачка пострада при късо съединение

София бе домакин на изнесено заседание на Военния комитет на ЕС

Почерпен млад водач удари челно завиваща кола и потроши още две паркирани

Светлината озари зала „България”

Д-р Ангел Кунчев: Имаме достатъчно ваксини Някои държави върнаха задължителните имунизации

Митниците унищожиха десетки хиляди дрехи, обувки и парфюми менте

13-годишно дете в болница след сбиване с връстник

Търсят се инвеститори за плавателен канал Русе-Варна за 3,6 млрд. лв.

Предложение за изграждане на плавателен канал между Русе и Варна беше прието на заседание на Регионалния съвет за развитие на Северен централен регион, съобщи “Фокус”.

На срещата присъстваха представители на всички пет области, включени в региона Велико Търново, Габрово, Разград, Русе и Силистра.

Председател на съвета е областният управител на Велико Търново проф. Пенчо Пенчев, освен него имаше и представители на академичните общности от посочените градове. Предложението за изграждане на плавателния канал беше втора точка от дневния ред и беше прието с 27 гласа „за” и 1 „въздържал се”.

Областният управител на Русе Стефко Борджиев обяви идеята за екстравагантна, но много ползотворна за региона. Той обясни, че първите проучвания за нея започват през 1972 г.

“Маршрутът на канала е 192 км. Като започва от Русе, преминава в близост до Разград и Русе и завършва във Варна. Стойността на проекта е 3,6 млрд. лв. Реализацията му не е осъществена поради невъзможността на държавата да го построи поради големината на разходите”, добави още Стефко Борджиев.

Той каза, че каналът, освен за развитие на речния и морския транспорт, ще служи и за напояване на плодородните почви в Добруджа и Лудогорието, както и за промишлено водоснабдяване на Северна България.

Плавателният канал ще съкрати водният път от Западна и Средна Европа до Черно море. Икономическите ползи се изразяват в ускоряване на превоза на товари по воден път от Европа към Близкия и Средния изток и обратно. Ще се засили използването на водния транспорт, който е екологичен и евтин. След като предложението бе прието то ще бъде внесено в Министерски съвет. След това ще се търси финансиране от инвеститори или от Европейски съюз

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.