Автоиндустрията в САЩ призова Тръмп да не налага мита върху вноса на коли

Муслин и Янкович отпадат като вариант за „Левски“

1700 незаети места останаха в софийските гимназии

Новият британски министър за Брекзит иска по-интензивни преговори с ЕС

Творчески терминал „България – Израел” Този нов културен формат е продължение на фестивала „Българска душа на Святата земя”

Кнесетът прие спорен закон, даващ право на самоопределение само на евреите

Погазват се правата на психично болните

Учени регистрираха нова сеизмична активност край вулкана Етна

Сменяме валидните винетки с електронни Общините искат 20% от таксите

Борисов пред „Известия“: Влизането на Турция в ЕС в момента е невъзможно

Нараства броят на заразените със Западнонилски вирус в Гърция

Избили на сляпо животните в Странджа Не е установен дори щамът на болестта

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 20 юли 2018

Румяна Милова, дирекция „Паркиране и мобилност“ пред „Труд“: Въвеждаме нощен служебен абонамент за „синя зона“ в София Центърът за градска мобилност ще осигури патрул и паяк

Доналд Тръмп очаква нова среща с Путин

Какво са пробиотиците и защо имаме нужда от тях?

Микроорганизми много близки до бактериите, а голяма част от тях всъщност са бактерии. Пробиотици можем да намерим както в храната, така и в хранителни добавки, напитки, мая и др. На пръв поглед приемът на живи бактерии и/или мая ни се струва малко странен, но като се замислим…тялото ни гъмжи с живи бактерии. Храносмилателната ни система е дом на повече от 500 вида бактерии. Те поддържат здравословното състояние на червата и спомагат за смилането на храната и хранителните вещества. Някои видове бактерии подобряват функциите на имунната система. Млечните продукти съдържат изключително големи количества бактерии-пробиотици. Според много институции ферментиралите пробиотици в млякото са най-добрите и най-потентни пробиотици, които можем да си набавим чрез храна. Пробиотикът, който се съдържа в млякото не случайно се нарича lactobacillus acidophilus, което преведено от латински означава „млечни бактерии, които обичат мляко”. Много често ще видите върху етикета на даден пробиотик да пише колко и какви щамове(strains) бактерии съдържа. Щам е понятие, което характеризира генетична вариация или подтип на даден организъм. Терминът се употребява за вируси или бактерии. Може би най-важния момент, когато купувате пробиотик е именно какъв щам е бактерията. Да вземем например бактерията-пробиотик, която се съдържа в млякото – lactobacillus acidophilus. Lactobacillus е генът на бактерията, acidophilus е видът, но щамът може да бъде различен. Казано накратко acidophilus може да е различно от acidophilus. Когато избирате пробиотик съобразявайте вида щам, който купувате в зависимост от здравословния проблем, пола на консуматора, възрастта му и/или др. физиологични проблеми и различия. Информацията за вида на всеки щам е задължително упоменат на опаковката

Освен изборът на оптималните щамове бактерии, друг критичен момент е жизнеспособността на продукта. За да бъде ефективен даден пробиотик, щамовете бактерии в него трябва да са живи и живи да преминат през стомашната киселина, за да попаднат в червата. Друг любопитен момент за пробиотиците е способността им да се приспособяват към условията на стомашната стена и да се размножават там. Най-добрият пробиотик е този който е стабилен при съхранение в опаковката, организмите са живи и част от тях могат да се самопроизвеждат. Когато купувате пробиотик, винаги купувайте продукт, който е в тъмно стъклено шише. Това гарантира максимално живи организми във всяка капсула. Задължително пробиотикът трябва да е минал CFU контрол(микробиологичен контрол, показващ количеството живи организми).

Пребиотик

Много хора не правят разлика между пребиотик и пробиотик, но тя е съществена. В много случаи даже хората закупуват пребиотици мислейки, че това е правилното изписване на думата, но не! Пребиотиците са несмилаеми компоненти на храната, които стимулират растежа и активността на бактериите, които се намират в храносмилателната система. Пребиотиците са открити и изучени от Марсел Роберфройд през 1995г. Роберфройд е патентовал най-много щама бактерии. Голямо количество пребиотици се съдържат в акациевото дърво (екстракт), бананите, чесъна и други зеленчуци и плодове съдържащи въглехидрати. И както често се случва в света на науката и тук има различни мнения. Според Роберфройд има само два вида пребиотици – инулин и транс-галактоолигозахариди. Според други учeни фрукто-олигозахаридите (FOS) също имат пребиотични свойства, но нито едно от становищата не е доказано напълно. Самите пребиотици не влияят върху специфичен щам бактерии. Приемът на пребиотици се смята, че увеличава капацитета и активноста на полезните бактерии в стомаха и червата. Тъй като пребиотиците са много евтини и лесно достъпни няма причина да не мислим положително в тази насока. Едва ли е трудност за някого да изяде един банан или да използва чесън в салатата си.

“PROBIOTIC COMPLEX” на фирма ВИТАГОЛД търсете в аптеките.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.