Откриха наличие на бактерия ешерихия коли във водата в Брезнишко

Полиция издирва 57-годишен австриец, изчезнал на 9 юли

Безработен атакува с камъни селско кметство

Джон Мейждър: Фанатичните поддръжници на Брекзит в парламента ще доведат Великобритания до нови избори

Легендата за Зоро оживява сред бойните кули на Царевец

Европейските митнически администрации с обща харта на ценностите

Столичната митница продава на търг отнети в полза на държавата фотоволтаици и монтажни елементи

Заловиха иманяр, струпал таен „музей” в дома си

Благоевград отбеляза 181 години от рождението на Васил Левски

Илиана Раева за Хераклея Синтика: От целия свят идват тук и се дивят, ама ние не оценяваме богатството на земята ни

ГЕРБ внася сигнал в прокуратурата за общ бизнес на Елена Йончева и Цветан Василев Ще заведа дело за клевета срещу Делян Добрев и Антон Тодоров, заяви Йончева

Приеха на първо четене промените в Закона за акцизите и данъчните складове Депутатите предлагат акцизът за бездимните цигари да бъде 40% от този на останалите

Красимир Каракачанов: Срещу България се води кампания от фалшиви новини България не се е договаряла с канцлера Меркел за транспортиране на мигранти, увери и премиерът

Водата в Осоговския манастир лекува всички болести Защо Македония трябва да е следващата ви дестинация?

Борисов към Порожанов за чумата: Проявете необходимото съчувствие, човещина и бързо плащайте Аз гледам животни и разбирам какво им е на хората, заяви премиерът

Строим повторно газовата връзка с Румъния. Букурещ не успя да уцели тръбите под Дунав от първия път

Заради гаф на Румъния България ще построи за втори път подводния участък на новия газопровод между Русе и Гюргево, който трябваше да е готов още през 2013 г., научи „Труд“.

Изграждането ще се финансира със средства на българското държавно дружество „Булгартрансгаз“, въпреки че сгрешената първа тръба беше платена с пари от Брюксел. Компанията ни е получила уверение, че ще бъде компенсирана от Букурещ. Цената на участъка е 4,6 млн. евро.

Изграждането на връзката започна през 2012 г., като държавната румънска компания „Трансгаз“ трябваше да направи участък на своя територия, както и основната тръба под река Дунав.

За България оставаше българската част и втора резервна тръба, която може да се изгради и след пускането в експлоатация на газопровода. Букурещ обаче не преценил правилно трасетата на тръбите по суша и под вода и след изграждането им се е оказало, че има разминаване между подводния участък и тръбата на румънска територия. Получило се е усукване, което не може да бъде отстранено бързо.

Заради гафа Румъния съди компанията строител, която междувременно е фалирала. Така се е наложило България да изгради основната тръба вместо резервна, а румънската ще стане резервна, ако гафът може да бъде поправен.

Това обаче не е единственият проблем. Дори и всичко да беше наред с тръбата, газът по нея може да тече само в една посока според „Булгартрансгаз“. Причината е, че газовата система в Румъния е с по-ниско налягане от българската.

За да потече синьо гориво от Гюргево към Русе, е необходимо Букурещ да построи компресорна станция на своя територия. Такава обаче ще бъде изградена най-рано през 2017 г. ако получи европейско финансиране, обясниха преди време пред „Труд“ от „Трансгаз“.

България също има вина за забавянето на проекта, тъй като поръчва два пъти проектирането му. По план тръбата трябваше да бъде готова още преди три години. Общата й цена тогава възлизаше на 26 млн. евро – по 8 млн. от София и Букурещ и 10 млн. от Брюксел.

Заради гаф на Румъния България ще построи за втори път подводния участък на новия газопровод между Русе и Гюргево, който трябваше да е готов още през 2013 г., научи „Труд“. Изграждането ще се финансира със средства на българското държавно дружество „Булгартрансгаз“, въпреки че сгрешената първа тръба беше платена с пари от Брюксел. Компанията ни е получила уверение, че ще бъде компенсирана от Букурещ. Цената на участъка е 4,6 млн. евро.

Изграждането на връзката започна през 2012 г., като държавната румънска компания „Трансгаз“ трябваше да направи участък на своя територия, както и основната тръба под река Дунав.

За България оставаше българската част и втора резервна тръба, която може да се изгради и след пускането в експлоатация на газопровода. Букурещ обаче не преценил правилно трасетата на тръбите по суша и под вода и след изграждането им се е оказало, че има разминаване между подводния участък и тръбата на румънска територия. Получило се е усукване, което не може да бъде отстранено бързо.

Заради гафа Румъния съди компанията строител, която междувременно е фалирала. Така се е наложило България да изгради основната тръба вместо резервна, а румънската ще стане резервна, ако гафът може да бъде поправен.

Това обаче не е единственият проблем. Дори и всичко да беше наред с тръбата, газът по нея може да тече само в една посока според „Булгартрансгаз“. Причината е, че газовата система в Румъния е с по-ниско налягане от българската.

За да потече синьо гориво от Гюргево към Русе, е необходимо Букурещ да построи компресорна станция на своя територия. Такава обаче ще бъде изградена най-рано през 2017 г. ако получи европейско финансиране, обясниха преди време пред „Труд“ от „Трансгаз“.

България също има вина за забавянето на проекта, тъй като поръчва два пъти проектирането му. По план тръбата трябваше да бъде готова още преди три години. Общата й цена тогава възлизаше на 26 млн. евро – по 8 млн. от София и Букурещ и 10 млн. от Брюксел.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.