Учителка постави световен рекорд за правене на глинени купички

Изправят на съд двама извършители на данъчно престъпление Щетите за държавната хазна са за близо половин милион лева

Тръгва нова процедура за избор на шеф на СГС

Изпращат пенсиите след 8-ми май

Предупредиха евреите в Германия да не ходят с кипа

Пожар изпепели гаражи и офис на ДПС в родното село на Карадайъ

Вижте някои от обясненията за фантастичната форма на Кейт след раждането

Екоминистерството: Спазвайте противопожарните правила в защитените територии

Апелативният съд в Търново гледал за година 88 дела за предсрочно освобождаване на затворници Пандисчия мотивирал иска си за свобода с Удостоверение от курс за умение за мислене

Война на световете Подиграва ли се поетът Петър Чухов с литературната памет на Вапцаров?

49 филма ще бъдат представени на кинофестивала „Златна липа“

Мая Манолова: Високите сметки за март кредитират безлихвено “Топлофикация София”

Армията праща танкове, ракети и изтребители за парада на 6 май

Две нови пожарни в помощ на горските от Североизтока

Спират водата в някои части на София утре

Първи депутати тръгнаха на работа с метро

Години след като европейски политици започнаха да ползват градски транспорт, за да идат на работа, родни депутати се пристрашиха да последват техния пример. Засега обаче те са по-скоро изключение от правилото – само няколко избраници пътуват с метро в София.

Най-редовно с градския транспорт се придвижда Светослав Белемезов от АБВ, който е депутат първи мандат. Почти всяка сутрин той хваща подземната железница, за да стигне до парламента. С метрото неведнъж е забелязан да пътува и лидерът на ДСБ Радан Кънев, алармираха читатели на “Труд”.

В предишни мандати в подземната железница са засичани и депутатите Петър Мутафчиев от БСП, Кирчо Димитров от “Синята коалиция” и Валентин Николов от ГЕРБ.

Останалите народни представители обаче все още масово ползват или служебни, или лични автомобили, за да идат на работа или да пътуват из града, показа проверка на “Труд”. Някои от тях все пак твърдят, че биха се качили и в метрото. По правилник депутатите могат да се возят в градския транспорт безплатно.

Ако идат на работа със собствена кола, избраниците имат две опции за паркиране пред парламента. Едната е безплатна – паркингът на жълтите павета, за който Народното събрание плаща такса на Столичната община. А другата са местата в синята зона наоколо, за които трябва да си плащат сами.

Избраниците пътуват навсякъде без пари

Народните представители пътуват без пари с градски транспорт, междуградски автобус, влак или самолет. Билетите за междуградски превоз са безплатни, когато дестинацията е избирателният район или пътуването е във връзка с командировка. Избраниците могат да пътуват и със служебна кола и бензин.

Ако избирателният район е на повече от 250 км, депутатите могат да ползват до 40 безплатни еднопосочни или двупосочни самолетни билета на година. За останалите избраници билетите са общо 12.

Западните политици ползват обществен транспорт и велосипед

В Западна Европа е по-честа практика политиците да ходят на работа с градски транспорт. През 2013 г. британският зам.-министър на транспорта Саймън Бърнс започна да пътува по 36 минути с влак без гарантирано място, след като медиите “го хванаха”, че разполага с годишен бюджет от 80 000 паунда за служебна кола и шофьор.

Друг политик от кралството – кметът на Лондон Борис Джонсън, дори е засичан да ходи на работа с велосипед.

От година право на служебна кола в Хърватска имат само членовете на правителството. По-нисшите чиновници ползват превоз само в особени случаи. Преди месец новият гръцки министър-председател Алексис Ципрас обяви, че автопаркът на Министерския съвет ще бъде разпродаден, а парите ще попълнят дупки в бюджета.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.