Смях с “Пепеляшка” на 1 април, “Реквием” - преди Великден

Една от най-забавните опери на Джоакино Росини - ”Пепеляшка”, е включила отново в афиша си Софийската опера. Комичната творба бе поставена през миналата година от режисьорката Вера Петрова и след известна пауза отново се завръща на сцената. При това навръх 1 април.

Според музиковеди операта ”Пепеляшка” е една от най-изящните партитури за вокал и ансамбъл. Когато я създава, Росини е едва на 25 г., но зад гърба му вече са „Севилският бръснар”, „Танкред”, „Италианката в Алжир”. Навремето композиторът признава, че не е имал никакво време, затова я написва само за три седмици. Либретото е на Ферети и е заимствано от едноименната приказка на Шарл Перо.

Оперната шега на 1 април ще дирижира Гри-гор Палика-ров. На сцената ще бъдат солистите Хрисимир Дамянов, Атанас Младенов, Николай Петров, Милена Гюрова, Благовеста Мекки-Цветкова. В ролята на Пепеляшка ще бъде румънката Мария Жинга, а Мартин Цонев ще се завърне от Германия, за да влезе в образа на Алидоро.

Седмица по-късно - на 9 април, в Софийската опера ще звучи едно от най-прочутите произведения на Джузепе Верди - ”Реквием”. Това е специалният подарък на трупата за Великден. Солисти ще бъдат Радостина Николаева, Цвета Сарамбелиева, Камен Чанев и Светозар Рангелов. Диригент е Ерих Вехтер.

В края на 1868 г. Верди е завладян от мисълта да почете паметта на „най-уважавания италиански композитор” Росини - идеята е най-добрите автори да напишат заедно траурна меса. По жребий на Верди се пада заключителната част - Libera me. „Реквием” е завършен през ноември 1869-а, но така и не е изпълнен. По-късно Верди написва свой собствен „Реквием” в памет на Росини и на писателя Алесандро Мандзони, когото смята за ”образец на добродетелта и патриотизма”.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Култура