Британските железничари обявиха 24-часова стачка

Зоран Заев: Ще положа всички усилия Никола Груевски да бъде върнат в страната

Агенция Fitch потвърди рейтингa на България „BBB“ със стабилна перспектива

Джип се размаза в стълб в Пловдив, шофьорът е избягал (СНИМКИ)

Мъж е в болница след обгазяване при пожар в дома му в Якоруда

Столичният кмет: Почиставащите фирми са в пълна готовност за предстоящия снеговалеж

Полицията откри боен арсенал в къща в благоевградското село Покровник

Вицепрезидентът на САЩ: Търговските действия срещу Китай няма да спрат, докато Пекин не промени поведението си

Таско Ерменков, БСП: Зад протестите стои правителството

Труд Уикенд – един вестник за два дни

Най-скъпият Rolls-Royce радва първо англичаните Тръгнаха първите 8 екземпляра от SUV модела Cullinan

Трафикът се осъществява нормално през проходите Шипка и Петрохан при зимни условия

Ново фентъзи от Дж. К. Роулинг „Фантастични животни: Престъпленията на Гринделвалд” е хитът на седмицата

Фандъкова: Решението за оставката на Симеонов е добро, но да не забравяме, че ситуацията е предизборна

Каракачанов: Валери Симеонов се връща в парламента, чакаме да предложи нов вицепремиер

24 малки тунела на „Струма“ вместо 1 голям

Алтернативното трасе, по което може да премине магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, стигна до етап идеен проект. Преди няколко дни Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ е обявила процедура за избор на фирма, която да направи този проект. Офертите ще се подават до 4 май тази година, а времето за изработване е 5 месеца, т.е. проектът трябва да е готов най-рано през ноември, ако няма обжалване.

Идейният проект трябва да покаже как дефилето може да бъде пресечено, без да се прави голям 15-километров тунел, каквито бяха първоначалните намерения. Според заданието това може да стане чрез система от 25 моста и виадукти и 24 малки тунела, което ще бъде по-евтино за изграждане и поддръжка, отколкото един голям тунел. Авторите на идейния проект трябва да определят къде да са тези съоръжения и да изработят количествени сметки за разходите по строителството на участъка.

В момента се изготвя и екооценка на алтернативното преминаване, която трябва да е готова през октомври, съобщи неотдавна регионалният министър Лиляна Павлова. Двата документа ще послужат при избора на фирма, която да проектира и построи този участък от „Струма“.

Ако се избере този алтернативен вариант, предвидените за големия тунел средства ще бъдат изразходвани за „Хемус“ и за тунела под Шипка. Миналата година стана ясно, че годишната поддръжка на големия тунел ще струва около 50 млн. лв., което е половината от средствата за годишна поддръжка на всички пътища в България.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.