Откриха имане в дома на студент по археология

Арестуваха мъж и жена, опитали да продадат ценни книги на над 150 години в София

Арх. Клаудио Нарди представя в Търново проекта си за нов градски център Близо 500 човека посетиха изложбата с разработките от Международния архитектурен конкурс “Ново сърце за стария град”

Народното събрание прие промените в правителството

Започна неформалната среща на лидерите на ЕС в Залцбург, на която участва премиерът Борисов

ГЕРБ свали доверието си от кмета на Гърмен, оттегли зам.-кмета си

Главният секретар на Българската асансьорна асоциация: Смъртта на 10-годишно дете в асансьор беше предизвестен инцидент

Министърът на културата обеща да съдейства за запазване на античното селище край Благоевград, без да се пречи на АМ „Струма“

Волен Сидеров: Подновяването на един кабинет е нещо нормално и демократично

Ахмед Доган и Мустафа Карадайъ са обсъдили актуални политически въпроси с американския посланик Ерик Рубин Изразили задоволство от обмяната на мнения, такива срещи били необходими и полезни

Румен Радев: Парадоксално е за министър на вътрешните работи да се предлага сегашният главен секретар Постъпили са предложения за посланици, които съм отхвърлил, съобщи президентът

Арестуваха столичанин, превозвал 16 мигранти край Мездра

Залесяват 70 дка с тополи и цер в ДЛС „Паламара“

Иззеха боен арсенал от дома на 61-годишен мъж във Врачанско

Вежди Рашидов: По-добре лидерите на опозицията да си подадат оставките

24 малки тунела на „Струма“ вместо 1 голям

Алтернативното трасе, по което може да премине магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, стигна до етап идеен проект. Преди няколко дни Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ е обявила процедура за избор на фирма, която да направи този проект. Офертите ще се подават до 4 май тази година, а времето за изработване е 5 месеца, т.е. проектът трябва да е готов най-рано през ноември, ако няма обжалване.

Идейният проект трябва да покаже как дефилето може да бъде пресечено, без да се прави голям 15-километров тунел, каквито бяха първоначалните намерения. Според заданието това може да стане чрез система от 25 моста и виадукти и 24 малки тунела, което ще бъде по-евтино за изграждане и поддръжка, отколкото един голям тунел. Авторите на идейния проект трябва да определят къде да са тези съоръжения и да изработят количествени сметки за разходите по строителството на участъка.

В момента се изготвя и екооценка на алтернативното преминаване, която трябва да е готова през октомври, съобщи неотдавна регионалният министър Лиляна Павлова. Двата документа ще послужат при избора на фирма, която да проектира и построи този участък от „Струма“.

Ако се избере този алтернативен вариант, предвидените за големия тунел средства ще бъдат изразходвани за „Хемус“ и за тунела под Шипка. Миналата година стана ясно, че годишната поддръжка на големия тунел ще струва около 50 млн. лв., което е половината от средствата за годишна поддръжка на всички пътища в България.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.