Саудитките вече имат право на собствен бизнес

Британски кметове на посещение в Брюксел, искат разговори за Брекзит

Виктор Орбан обяви Унгария за “последният бастион срещу ислямизацията в Европа”

Ще вали почти в цялата страна

Мистерията с тровене на кучетата в бургаския квартал “Сарафово” се разплита

Почина легендата на “Левски” Павел Панов

Пет жени са били убити в близост до църква в Дагестан

12 души са задържани преди срещата Левски – Ботев (Пд)

Красимир Каракачанов: Амбицията ми е докато съм министър да въведем доброволната военна служба

Патриарх Неофит поиска и даде прошка в храма ”Света Неделя”

Делян Пеевски: Противниците ми са хората, ограбили България

Пропадане в снежна козирка убива Ния (обзор) Седнала да си сложи котки на краката върху снежна козирка, която се сринала

Турист почина на ски писта „Кулиното”

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 19 февруари 2018

Ограниченията по магистралите влизат в сила от днес

На определени участъци от автомагистралите “Тракия” и “Хемус” от днес ограничението на скоростта ще е 90 вместо обичайните 140 км/ч. Съобщението за това беше направено миналата неделя, а причината е силно амортизираната настилка, която създава рискове от катастрофи.

На магистрала “Тракия” с 90 км/ч трябва да се кара в областите Пазарджик (между километър 63 и 90) и Пловдив (от 119 до 133 км). На “Хемус” ограниченията в областите Шумен и Варна – между километър 349 и 376.

Новите скоростни режими на магистралите ще са в сила, ако са поставени съответните пътни знаци. В началото на седмицата от регионалното министерство съобщиха, че имат договорка с КАТ, допълнителни патрули ще осигуряват безопасното преминаване, докато свикнат шофьорите, че в тези участъци трябва да намалят скоростта. В този смисъл не е изключено да има засилен контрол на скоростните режими.

Регионалният министър Лиляна Павлова обясни, че държавата няма 100 млн. лева, за да ремонтира най-окаяните отсечки от магистралите, и затова единственото решение за гарантиране на безопасността на пътуващите е ограничаването на скоростта на тези места. Тя допълва, че целият бюджет за текущи пътни ремонти е между 50 и 70 млн. лева годишно.

Председателят на управителния съвет на АПИ инж. Лазар Лазаров пък каза, че още от есента са предупредили, че ако не получат целеви субсидии ще се стигне до тази ситуация. “Приходите на година от винетни такси са около 220-230 млн. лева, но тези пари отиват директно в държавния бюджет, а едва 45% постъпват в АПИ (около 105 млн. лв.)”, поясни Лазаров.

От агенцията обещаха всеки ден до 13 часа служителите от районните пътни служби да извършват оглед на автомагистралите и ако установят на нарушаване на настилката, ще изискват от пътоподдържащата фирма да започне незабавни ремонтни дейности, които да бъдат изпълнени в същия ден, ако метеорологичните условия го позволяват.

До края на седмицата, ако не вали ще се пълнят дупките, ще се изглаждат неравностите и ще се ремонтират предпазните огради по магистралите “Тракия” и “Хемус” на територията на областите София, Пазарджик, Пловдив, Шумен и Варна. Районите, където ще се работи, ще са сигнализирани.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.