400 бона кръвнина заради асансьора ковчег

Общо 400 бона кръвнина са поискали роднините на жената, която загина в асансьора ковчег на 9-етажния блок на столичния булевард “Цариградско шосе”, съобщава „Монитор”.

При инцидента от 19 август миналата година на място почина 46-годишната Цветелина Радунчева, а 41-годишната й съседка Мария Ваклинова въпреки сериозните травми и няколкото операции оцеля като по чудо. Последвалото разследване установи, че при инцидента въжетата на асансьора са се скъсали, а едната от аварийните спирачки не се е задействала.

Заради трагедията на подсъдимата скамейка ще седнат четиримата техници Цветан Цветанов, Сергей Цветков, Петко Петков и Диян Дервенски.

Исковете, които съпругът и дъщерята на Цветелина са завели, са солидарни срещу четиримата обвиняеми и фирмите, за които те работят. Първото заседание по процеса е насрочено за 22 април. Тогава ще се проведе т.нар. предварително изслушване на страните, на което трябва да се реши дали казусът ще се гледа по съкратената процедура. Освен това магистратите от Софийския градски съд ще решат дали да конституират частните ищци и да разгледат гражданските им искове съвместно с наказателното дело.

Според обвинителния акт отговарящият от години за техническото състояние на асансьора ковчег Цветан Цветанов от ТПК “Витоша” КООП не го бил инспектирал от 20 дни преди фаталния инцидент. Според данните, събрани по делото, последните две смени на въжетата на асансьора са били през 2010 г. и 2013 г.

След последната им гаранционна смяна, станала наложителна заради прокъсване на въжетата, ролката обаче не поемала новите, тъй като те били по-дебели. При инцидента въпросната ролка също се е счупила, установиха още разследващите.

Въпросните два ремонта на асансьора са извършени от фирмата “Соф­лифт” ООД, в която работят Сергей Цветков, Петко Петков и Диян Дер­венски. След трагедията Дър­жавната агенция по метрологичен и технически надзор оповести експертизи, които показаха куп неизправности в съоръжението.

Установи се, че последният ремонт е бил извършен некачествено. Въжетата са се търкали в двата края на ролката и това е довело до износването им. Фрик­ционната шайба е била за четири въжета, а те са били само две. Клиновете, които са предвидени да спрат кабината при падане, не са сработили.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Новини